תחזוקה יעילה של המזגן הביתי

שבעה טיפים ועצות שיעזרו גם לכם לתחזק את מערכת המיזוג הביתית שלכם בצורה יעילה וחסכונית יותר.

  1. פילטרים- הפקידו על ניקוי הפילטרים אחת לעונה, ניקוי יסודי של הפילטר, ימנע הצטברות של לכלוך ואבק לאורך זמן, ויאפשר לכם ליהנות מזרימת אוויר טובה יותר לביתכם.
  2. גוף המזגן הנמצא בתוך הבית- הקפידו לא להניח כוסות או כל פריט אחר על גבי דופן המזגן
  3. מעבה (החלק שנמצא מחוץ לבית) – הקפידו על שהמעבה יהיה חשוף לזרימת אוויר חופשית, אל תכסו אותו (גם בחודשים שהוא אינו בשימוש), ולעולם אל תניחו עליו חפצים שונים.
  4. הקפידו על הזמנת טכנאי מזגנים לפחות פעם בשנה- בדיקה מקצועית של כלל מערכות המיזוג באופן קבוע, יאפשרו לכם ליהנות ממוצר שימושי לאורך שנים רבות.
  5. צינורית המים- הקפידו שצינור יציאת המים ממערכת המזגן הינו גמיש ונמצא במצב ישר ולא מפותל. במידה והצינור יבש (נמצא רגע לפני התפוררות), או לחילופין, במידה ואתם מבחינים כי הוא איננו מוציא מים, בדקו את מצבו והחליפו אותו במידת הצורך.
  6. חימום הבית- שימוש במזגן לצרכי חימום הדירה במהלך חודשי החורף מוביל לחיסכון של כ-30% בחשבון החשמל (בהשוואה לאמצעי חימום אחרים). לצרכי חיסכון באנרגיה, חברת החשמל ממליצה לכוון את טמפרטורת החימום ל-20 מעלות.
  7. קירור הבית- הטמפרטורה האפקטיבית ביותר (וגם החסכונית ביותר) לצרכי קירור הדירה הינה 25 מעלות. כמו כן, הקפידו שכל פתחי האוורור (חלונות, דלתות) סגורים בעת פעילות המזגן למעט חלון אחד לצורך אוורור, מזגן הפועל כאשר במקום נמצא חלון פתוח, יאבד מאפקטיביות הקירור שלו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות