עיצוב הבית לאחר מעבר דירה – כמה טיפים שיקלו עליכם

תהליך של עיצוב בית, הוא תהליך מתמשך במובן מסוים. יש אנשים שנוטים לחשוב שהוא מתחיל ונגמר לפני שאנחנו נכנסים לבית, אך זה לא מדויק, שכן חלק משמעות בתהליך העיצוב קשור בחפצים ובריהוט שלנו. לכן, אנחנו נוכל להמשיך ולסיים את העיצוב, אך ורק כשנסיים את מעבר הדירה.

באופן טבעי, כשאנחנו ניגשים לעצב דירה יש חשיבות תחילה למיקום ולמבנה של הדירה וכן את אופי השימוש שנעשה בה. דירה בבניין מגורים בצפון תל אביב, עם 4-5 חדרים, אשר משרתת משפחה עם ילדים, תעוצב בצורה שונה מדירת רווקים במרכז העיר או מדירת פנטהאוז יוקרתית. על מנת שיהיה לנו קל להסביר את תהליך העיצוב, ניקח דירת 5 חד' תל אביבית ממוצעת של משפחה, כדוגמא לסוגי עיצובים שונים.

מה קודם למה; עוברים או מעצבים?

תהליך העבודה יושפע מהאופי בו אנחנו נבצע אריזת דירה, קרי לכל נושא האריזה למעבר דירה יש השפעה על תהליך העיצוב. ככל שהאריזה תהיה מסודרת ומאורגנת יותר טוב, כך גדל הסיכוי שאנחנו גם נוכל לבצע סידור בית יעיל יותר אחרי מעבר דירה בצורה פשוטה ומהירה, מה שכמובן יאפשר לנו, בהמשך לעצב את הדירה בצורה נכונה, כפי שאנחנו רוצים שהיא תעוצב.

חשוב להדגיש, אריזה, פירוק וסידור אחרי מעבר דירה הוא שלב מהותי בתהליך העיצוב, בין אם בגלל העובדה שזה משפיע על תהליך העיצוב, על הקלות בה אנחנו יכולים לבצע אותו, וכן במקרים רבים, אם אנחנו נסדר את הדברים בצורה לא נכונה, לא מאורגנת, יש סיכוי שאנחנו נעצב את הדירה בצורה כזו, שאחר כך כבר יהיה לנו קשה לשנות את הסידור והעיצוב. הכל מתקשר, בין אם זה בזמן שעומד לרשותנו ובהיבטים אחרים שקשורים לחיינו.

זו הסיבה שמוטב לנו להיעזר בצוות מקצועי שיהיה אחראי על תהליך אריזת הדירה ולאחר מכן, כשנסיים לבצע את ההובלה, הוא יהיה גם אחראי על פירוק הארגזים השונים וסידור החפצים בחדרים ובארונות השונים.

אילו סגנונות עיצוב יכולים להתאים לדירה שלנו

כאמור, לכל דירה, בכל מקום יש סגנון עיצוב שיכול להתאים. אם אנחנו מדברים על דירה בצפון תל אביב, דירה שאמורה לשרת משפחה, דירה גדולה ורחבה, סביר להניח שאנחנו נבחר בסגנון מודרני, עכשווי. אין טעם ללכת לכיוון של עיצוב שמרני, קלאסי.

ראשית, אנחנו צריכים לחשוב על מי שמתגורר בדירה, בין אם זה זוג צעיר או משפחה, סביר להניח שעיצוב מודרני יתאים להם יותר וגם ישרת אותם בצורה הרבה יותר פרקטית מאשר עיצוב שמרני, קלאסי.

שנית, דירות בצפון תל אביב, במבנה שלהן, הרבה יותר בנויות לעיצוב מודרני, עכשווי. אם נרצה לשנות את זה לעיצוב שמרני, נצטרך גם להתאים את הדירה לכך (למשל, דירות מודרניות יש הרבה יותר מרחב, הרבה יותר אור, בדרך כלל אין חלוקה בין המטבח לסלון ולמרפסת. כך בנויות הדירות החדשות)

שלישית, כשאנחנו בוחרים לעצב דירה, אחרי מעבר, עלינו לקחת בחשבון, שחלק גדול מהפריטים שהשתמשנו בהם במקום המגורים הקודם, ממשיכים אותנו, בעוד שחלק מהדברים לא ואז נצטרך לקנות חדשים. סביר להניח שאנחנו נעדיף לקנות משהו בסגנון מודרני ועכשווי, ולא משהו בסגנון שמרני.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות