איך שמן קנאביס כובש את השוק הישראלי והופך לפתרון טבעי נגד דיכאון וחרדה

במשך שנים ארוכות הורגלנו להתייחס לצמח הקנאביס כאל סם מסוכן של צעירים או היפים המחפשים רק לדפוק את הראש ולמרוד במערכת.

בשנים האחרונות המצב החל מתהפך וקרנו של הצמח עולה וגם ממשיכה לעלות עם התקדמות המחקר בו והנה הוא כבר כובש את הפסגה המכובדת בעולם צמחי המרפא ותוספי התזונה הטבעיים ואף מתיימר בשיא חוצפתו גם להחליף שלל תרופות מדף ואפילו לרפא מחלות שונות שתרופות לא יכלו להן עד כה.

 

רבים ידעו במשך עידנים על השפעתו החיובית של צמח הקנאביס

לא כולם הופתעו מהמהפך הזה. ישנם מספיק אנשים שיעידו כי ניסו להעביר את המסר הזה במשך שנים וזכו להתעלמות גורפת ואטימות של המערכת. והרי בגלל הגישה השלילית של הממסד כנגד הצמח גם לא התקיימו בו מספיק מחקרים ותכונותיו וסגולותיו הרפואיות פשוט לא זכו לצאת אל האור.

תהליך הרגולציה החיובית השוטף את העולם המערבי בעולם בשנים האחרונות הביא לשינוי דרמטי בנושא וגל עצום של מחקרים החל מתבצע בצמח מתוך הבנה שיש לנו פה משהו מעניין ששווה מאוד לחקור אותו.

 

שמן קנאביס ותרומתו המפתיעה בתחום הפרעות הנפש

למרות הדימוי השלילי של הצמח נתגלה באופן מפתיע כי צריכה נכונה שלו עשויה להעניק פתרון יעיל להפרעות נפש שונות. החל מהפרעות חרדה שונות ועד דיכאון.

מי שמצוי בעולם הטיפול הנפשי יודע כי לתרופות נגד דיכאון או נגד חרדות יש מחיר לא זול הנלווה לטיפול בהן המכונה תופעות לוואי. תרופות נגד דיכאון הן התקדמות מבורכת מאוד בעולם הרופאה והן מצילות חיים רבים ללא כל ספק. דיכאון קליני הוא מחלה איומה הפוגעת אנושות באיכות החיים ועבור אנשים שמגיעים למצב זה תופעות הלוואי הנלוות לתרופות נגד דיכאון הן הרע במיעוטו והם מוכנים לסבול אותן למרות הקושי.

הבעיה האמיתית מתחילה מעט אחר כך, כשהמטופלים מרגישים טוב יותר, מתאוששים מהדיכאון ורוצים להנות מהחיים אך עדיין תלויים בהמשך הטיפול התרופתי לצורך ייצוב מצב הרוח שלהם. אז הם מגלים את מחיר תופעות הלוואי ואז כשהם כבר בסדר, מחיר זה נראה להם גבוה מידיי. הבעיה היא שלכאורה אין להם ברירה.

הדבר דומה מאוד בהפרעות חרדה וישנם מטופלים רבים אשר יעדיפו לחיות עם החרדות ולא עם תופעות הלוואי של התרופות נגדן.

 

מרכיב הפלא בשמן קנאביס

כבר בשנות השישים של המאה הקודמת פרץ פרופסור רפאל משולם דרך במחקרו את צמח הקנאביס והיא לראשון החוקרים בעולם שזיהה את המרכיב הפעיל בצמח הקרוי בקיצור THC כזה האחראי על התחושה הממסטלת של הצמח. אך כפי שציינו קודם, היו מעט מאוד מחקרים על הצמח בכללותו ולעולם הרפואה היה ידוע מעט מאוד על סגולותיו הבריאותיות בכל התחומים.  לא קיים אף צמח אחר בעולם אשר לו השפעה כה רחבת טווח על מערכות הגוף.  החומר הפעיל בצמח האחראי ברובו לכל אלו והוא גם המרכיב העיקרי בשמן קנאביס הוא קנבינואיד אחר בשם קנאבידיול או בקיצור CBD. שמן קנאביס מכיל ריכוז גבוה של CBD.

הקנאבידיול אינו ממכר, אינו גורם לתחושה ממסטלת ואין לו תופעות לוואי מזיקות. בין ההשפעות החיוביות השונות שלו על גופנו הוא גם מרגיע, מפחית חרדות ונוגד דיכאון.  מטופלים רבים מצאו בו תחליף לתרופות נגד דיכאון שהם נטלו באופן קבוע ואותו הדבר גם להפרעות חרדה שונות

 

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות