אומרים "כן" לגידול קנאביס רפואי בישראל

משהו חדש מתחיל בישראל ולמרות שעוד יש דרך והדרך הזו ארוכה, אפשר בהחלט להיות אופטימיים. בכל יום שעובר הקנאביס הרפואי כובש עוד ועוד תומכים ובקרוב יחולקו עוד רישיונות לגידול קנאביס רפואי כאן אצלנו בישראל.

מי שלא ראה במו עיניו את ההשפעות שיש לקנאביס רפואי על חולים עשוי שלא להאמין. אבל בשביל זה יש לנו את האינטרנט, שם אפשר לראות בעיניים איזה אפקט יש לקנאביס רפואי על חולים.

סקפטיים?

אז צפו בסרטון הבא. הוא מראה את ההשפעה המידית כמעט של קנאביס על אוטיזם:

עדיין לא מאמינים? אתם עדיין חושבים שצריך להגיד לא לגידול קנאביס רפואי בישראל? אז הנה עוד כמה נתונים שמגיעים ממשרד החקלאות הישראלי, מהחטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה – שאולי ישכנעו אתכם.

לטענת משרד החקלאות נמצא שקנאביס רפואי יעיל במגוון בעיות רפואיות ומחלות, ביניהן ניתן לציין: פרקינסון, סרטן, אלצהיימר, גלאוקומה, כאבים כרוניים, מחלות דלקתיות, קרוהן, טרשת נפוצה, טורט, תסמונת פוסט טראומתית, אנורקסיה, אוטיזם, איידס ואפילפסיה.

לעיתים הקנאביס הרפואי מקל על סימפטומים שמלווים מחלה ולעיתים הוא ניתן ממש כתרופה או כאמצעי מניעה. המשותף לכל המחלות שמנינו כאן הוא שהן כרוניות או אקוטיות. אך יש עוד מכנה משותף וחשוב לא פחות – הקנאביס הרפואי מסוגל לספק מענה למחלות ותופעות רפואיות שהרפואה המודרנית מתקשה להתמודד עימן, וזו הבשורה הגדולה.

קיימת כבר הכרה בכך שיש סוגים מסוימים של סרטן שניתנים לריפוי על ידי מתן קנאביס רפואי, אפשר לבלום את ההתפתחות המהירה של טרשת נפוצה בעזרת קנאביס ויש גם עדויות רבות לכך שקנאביס מסייע להתגבר על איידס. כולן מחלות קשות ולרפואה המערבית אין מענה עבורם מלבד קנאביס רפואי.
אבל הקנאביס הרפואי מספק מזור לא רק לחולים במחלות קשות. הוא יעיל מאוד גם במקרים של מיגרנות, דלקות, בעיות במפרקים ואפילו לבעיות בעיניים.

אתגרי הקנאביס הרפואי בישראל

כפי שציינתי בראשיתה של הכתבה לא הכול שחור כאן ויש בהחלט סיבות רבות לאופטימיות. ב-2011 החליטה ממשלת ישראל לאמץ את הקנאביס הרפואי, ובשנת 2013 כבר הקימה את יק"ר – היחידה לקנאביס רפואי באגף הרוקחות במשרד הבריאות. אך עם כל זאת, חולים רבים מספרים שעליהם לעבור שבעת מדורי גיהינום על מנת לקבל אישור רפואי לקנאביס. עד לשנת 2012 רק כ-9,000 חולים יכלו לקבל מרשם. לאט לאט הכמות עלתה ובשנת 2014 כבר חולקו רישיונות לכ-40,000 חולים. לפי עדויות של חולים רבים תהליך קבלת האישור עדיין סבוך, מסועף ומורכב מדי.

אתגר נוסף שישראל צריכה להתמודד אתו הוא המוניטין שיצא לקנאביס. החומר הזה עדיין מוגדר כסם מסוכן בספרות הקלינית והוא מקושר אסוציאטיבית עם היפים, פציפיזם, עצלות, שכחה, כאוס ואנרכיה. העלאתו למודעות הציבורית כתרופה ולא כסם היא, אפוא, אחד האתגרים החשובים ביותר שניצבים בפנינו.
לסיכום, נראה שגם אם עדיין לא הגענו למטרה אנחנו בהחלט בדרך הנכונה. ישראל מובילה היום בתחום המחקר המדעי של קנאביס רפואי ואולי לא רחוק היום שנוביל את מהפכת הקנאביס הרפואי בעולם כולו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות