הגיע הזמן להמשיך בחיים, לעבור שלב, להתקדם: זוהי הנקודה בזמן בה עליכם למכור את הרכב, תוך שאתם קונים חדש, או יש שנייה. זה לא באמת משנה, כל עוד אתם שלמים עם החלטתכם לומר שלום לרכב הישן, זה ששימש אתכם נאמנה משך שנים ארוכות, ולקח והעביר אתכם ואת מטלטלכם למחוז חפצכם, בגשם, בקור, בשמש ובחום – בכל תנאי.
אתם אסירי תודה לרכב הישן אבל יודעים שלכל תקופה יש סוף ושהגיע העת לבצע מכירת רכב ולקנות אחר. אתם מוזמנים לטבול בעולם רווי מושגים מעולם הרכב: כולל "ליסינג". מוטב כי תבואו במגע עם עולם המינוחים החדש הזה עם מכירת רכב או רכישתו. טרם המכירה, ישנם עניינים רבים הדורשים בדיקה מקיפה ועניינית.
סכנות פוטנציאליות ברכישת רכב
לאחר מכירת רכב וטרם רכישת רכב, הרי שהדבר הראשון שעליכם לבצע, הוא לבדוק באופן מקצועי את הרכב בו אתם מעוניינים. ראוי לבדוק את המצב בפועל ולוודא שהוא תואם את תיאור הרכב כפי שמתואר בקטלוג המודפס או המופיע באתר האינטרנט. לא נדירות הן הפעמים בהן נמחקו רשומות של היסטוריית הרכב, המתעדות תאונות שעבר הרכב. לעיתים מזומנות, גם קילומטרים רבים אינם מדווחים, ורק מומחים הם בעלי ידע שיכול לזהות את מעשה המרמה ולהזהיר רוכשים פוטנציאליים.
לאחר מכן, מגיע תורה של העברת הבעלות. זכרו לבדוק שעבודים של הרכב שיעבור רכב במקרים רבים הוא תוצאת של חובות שלא שולמו על-ידי בעל הרכב. אדם בעל רכב משועבד אינו יכול להעביר בעלות לאחר ותהליך מכירת רכב לא יושלם.
מכירת רכב – לוחות מודעות
מקום הגיוני למדי לאיתור הרכב בו אנו מעוניינים יהיה לוח מכירת רכב. לוח כזה נוכל למצוא, כמובן, ברשת האינטרנט. כשנתחיל להשוות בין כלי הרכב השונים שבלוח, ראוי לקחת בחשבון גורמים ספורים, כמו: היסטוריה של הרכב, גיל הרכב, מספר בעלים קודמים ומצב כללי טכני.
תמחור מכירת רכב הוא הגיוני ופשוט למדי: רכב שהגיע לקילומטראז' גבוה, יימכר במחיר נמוך יותר מרכבים שעברו קילומטר אז' נמוך יותר. מחירון השוק יאפשר קבלה של אומדן מחירי שוק אמיתי עבור רכב ספציפי עם הנתונים הרצויים.
מכירת רכב מהלכה למעשה
מעוניינים לבצע מכירת רכב ללא רכישת רכב במקומו? נראה שהשלבים מזכירים עד מאוד את מה שנכתב עד כה. פרסמו מודעה המדברת על כך בלוחות מכירות מתאימים, תוך ציון פרטים רלבנטיים. מה שנותר לכם לעשות אחר-כך, הוא לשבת רגל על רגל ולהמתין לטלפונים, שיתחילו להציף אתכם (במידה שמדובר ברכב מבוקש ופופולארי. שהרי במקרה אחר, זרם הטלפונים לא ישטוף אתכם, אלא יתבטא יותר כטיפות אקראיות).
על מנת להגדיל את הסיכויים לטלפונים, עליכם לבצע תהליך ראוי: הכירו את השוק בו אתם מפרסמים מודעה על מכירת רכב; שאלו את עצמכם אודות מידת הביקוש והפופולאריות של הרכב שלכם.