אבקת חלבון – מזיק או לא?

אבקת חלבון משמשת מתאמנים רבים לפיתוח השרירים בגופם, אבל לא רק. במאמר זה נסקור את היתרונות של אבקת החלבון ונבין למי היא מתאימה ומה היא בעצם עושה לגוף שלנו.

 

ממה אבקת החלבון מורכבת?

אבקת החלבון מורכבת ממי גבינה ומכילה מנה טובה מאוד של חלבון לגוף, בדרך כלל כ-25 גרם חלבון לשייק, יחד עם כמות מועטה של פחמימה ושומן. בכך מנה של אבקת חלבון יכולה בקלות להחליף ארוחה ולתת לגוף את מה שהוא צריך. מומלץ לצרוך את האבקה עד כשעה לאחר האימון, חלון הזמנים שבו הגוף זקוק נואשות לחלבון כדי לבנות את השרירים. בכך ישנו יתרון ברור לאבקת החלבון שלא מצריכה מאתנו זמן הכנה ושניתן לשתות אותה כבר במכון הכושר, למי שארוחה דשנה ומלאה בחלבון לא מתאפשרת לו מיד אחרי האימון מסיבות כאלה ואחרות.

 

למי מומלץ לקחת את אבקת החלבון?

בעבר נהוג היה לחשוב שאבקת חלבון מיועדת למתאמנים שמעוניינים לפתח את השרירים שלהם בלבד. כיום אנו יודעים שאבקת חלבון מתאימה לכל סוגי המתאמנים, גם למתחילים, גם לכאלה שמעוניינים לרדת במשקל וכמובן למי שמתקשה לאכול מזונות עשירים בחלבון. ככל שנפתח את השרירים בגוף שלנו, כך נשרוף יותר קלוריות גם במנוחה. הסיבה לכך היא שהגוף עובד קשה מאוד בשביל לטפח את השרירים ולדאוג להם ולכן הוא מתאמץ יותר ושורף קלוריות. בהתאם לכך, אבקת החלבון מתאימה לכל מי שמעוניין לפתח את השרירים. גם נשים שותות אבקת חלבון – ללא צורך לדאוג מכך שיהפכו להיות באדי-בילדריות.

 

חלבון מי גבינה בריא לגוף

מחקרים שונים שבוצעו על מכרסמים הראו כי חלבון מי גבינה, החלבון המרכיב את האבקה, הינו מקור עשיר לחומצות אמינו, בעל יכולת אנטי דלקתית, בונה תאים בצורה טובה וכמובן, בונה את השרירים ושומר עליהם מפני פציעות.

 

אבקת חלבון או ארוחה חלבונית לאחר האימון  – מה עדיף?

במנה של אבקת חלבון יש בממוצע כ-150 קלוריות ו-25 גרם חלבון. אם ננסה להרכיב לנו ארוחה לאחר אימון עם 25 גרם של חלבון, נתקשה להגיע לאותה כמות של קלוריות. במקרה הטוב, נכפיל אותה. בנוסף לכך, באבקה יש גם כמות מועטה של פחמימה ושומן, שהערך הקלורי שלהם כשהם מחוץ לאבקה יכולים גם הם להעלות את כמות הקלוריות בארוחה שתאכלו לאחר האימון. לכן, בסופו של דבר, אבקת חלבון משתלמת יותר – היא מספקת לגוף את כל המרכיבים שהוא זקוק להם לאחר אימון, במינימום של קלוריות ובזמן הכנה קצר מאוד.

 

תפריט נגישות