מה חשוב לדעת לפני בחירת רופא שיניים לילד?

בחירת רופא שיניים זוהי משימה מאתגרת, קל וחומר כאשר מדובר ברופא שיניים לילד. ילדים נוטים להגיב בדרמטיות לבדיקות שונות. לכן רצוי לבחור ברופא ולו זיקה לילדים המציע פתרונות מותאמים ובעל כל הציוד, הידע, הניסיון והרגישות הנדרשים כדי לספק טיפול מיטבי.

הפחד מרופא השיניים משותף למטופלים רבים, מבוגרים כילדים. בחירת רופא השיניים המתאים עשויה להטות את כף המאזניים ולגרום לנו להרגיש מעט יותר שקטים במהלך הטיפול. הדבר מקבל משנה תוקף כאשר מחפשים רופא שיניים לילדים, אז יש לשים דגש גם על הקריטריונים הבאים.

מידת הזמינות אל מול מידת הדחיפות

ישנם רופאים פחות זמינים למטופלים, כלומר שזמן ההמתנה לטיפול יהיה ארוך יותר מהרגיל. מה גם שישנם רופאים שאינם מספקים שירותים מחוץ לשעות הפעילות של המרפאה. לכן חשוב לבדוק מהו זמן ההמתנה כדי לוודא שלא תחכו נצח לטיפול דחוף. כמו כן כדאי לבדוק מה קורה במקרה חירום והאם תהיה לכם כתובת לפנות אליה.

סוג הטיפול אל מול ההתמחות של הרופא

רופאים שונים מתמחים בסוגים שונים של טיפולים ולכן עליכם לבדוק שרופא השיניים יכול לספק את המענה המתאים והמיטבי ביותר. כמו כן, יש לבדוק מהם חומרי ההרדמה בהם נעשה שימוש, כיצד הם מותאמים לילדים וכיצד הרופא משתמש בהם במהלך הטיפול. נושאים אלו הם חשובים ולא כדאי להקל בהם ראש.

מיקום המרפאה אל מול מקום המגורים שלכם

כדאי ורצוי שהמרפאה בה תתאמו תור תהיה קרובה למקום המגורים שלכם כך שלא תצטרכו להטריח את עצמכם עם נסיעות מיותרות. למשל אם אתם גרים בחולון כדאי לחפש אחר מרפאת שיניים בחולון ויחד עם זאת, מומלץ שלא להתפשר – בחרו במרפאת שיניים בחולון ששמה הולך לפניה וידועה כמאוד מקצועית.

הכשרה מקצועית ורישיון לעסוק בתחום

ישנם רופאים אשר יכולים להשאיר רושם מאוד מקצועי אך כאשר השיניים של הילדים שלכם ובריאות הפה שלהם הם הנושאים הבוערים שעומדים על הפרק, חשוב לבדוק את הנושא לעומק. לכן כשם שטרחתם לחפש אחר מרפאת שיניים בחולון שידועה כאיכותית, כך מומלץ לוודא שלרופא בו בוחרים יש הכשרה בתחום, שהוא חבר בהסתדרות רופאי השיניים ועוד.

מקצועיות אל מול אמפתיה ורגישות

טיפול בילדים דורש רגישות יתר מצד רופא השיניים. עליו לגלות מקצועיות אך גם לגלות אמפתיה לחששות אשר עולים ובכך לעזור להתמודד עם חרדות דנטליות והימנעות מטיפול. ככל שהרופא יהיה מקצועי ורגיש בו זמנית כך תוצאת הטיפול תהיה מיטבית ולא טראומתית עבור הילדים.

 

 

תפריט נגישות