הוצאת ספר מודפס לעומת הוצאת ספר דיגיטלי

בשנים האחרונות אנחנו עדים לפריחה עולמית בהוצאת ספרים דיגיטליים שהם בעצם ספרים השמורים כקובץ וניתנים לקריאה נוחה על גבי מסך. האם ספר דיגיטלי עדיף על פני ספר מודפס? באיזה פורמט כדאי ליוצר צעיר לבחור על מנת להגיע לקהל גדול יותר של קוראים?

הוצאת ספר מודפס

בעד – להוצאות הספרים הגדולות יש מערך עריכה, הגהה, עמוד, הדפסה ושיווק משומן הדואג לקדם את הספר ולהביא אותו לידיעת כמה שיותר קוראים.

כיום קיימת טכנולוגיה דיגיטלית ומחשבים הקיימים בכל בית דפוס המכבד את עצמו, המאפשרים הדפסה קטנה בהוצאה עצמית של מספר עותקים קטן יחסית ללא נטילת סיכון כלכלי כמו שהיה נהוג עד כה.

במידה ובכוונתכם למכור את הספר בסדנאות, הרצאות וכו' כדאי להדפיס אותו.

כמו כן, אם ברצונכם לפנות למימון המונים כמו הדסטארט ולבקש מהציבור להשתתף במימון הספר בתמורה לעותק, מקובל להציע עותק מודפס ולא דיגיטלי.

אם אתם מעוניינים להוציא את הספר לקהל קטן של אנשים כמו חברים וקרובי משפחה ולא למכור מסחרית בחנויות, הדפסת ספרים דיגיטלית באחד מבתי הדפוס הפזורים ברחבי הארץ היא פתרון נהדר. בכל בית דפוס כזה תוכלו אף למצוא גרפיקאי אשר יעשה עבורכם את העיצוב תמורת תשלום לא גבוה.

נגד – בהוצאה עצמית הסיכוי שתחזירו בחזרה את הכסף שהשקעתם נמוך מאוד.

הסיכויים שהוצאת ספרים גדולה בישראל אכן תיקח סיכון ותוציא לאור את הספר שלכם, הם נמוכים מאוד.

ספר דיגיטלי

בעד – ספר דיגיטלי ניתן לכתוב במספר פורמטים רב המתאימים לסמארטפון, טבלט, קורא ספרים בעברית ועוד.

תוכלו לבנות אתר אינטרנט פשוט, להכניס לתוכו כפתור פאיפאל ולמכור את הספר שלכם ישירות לצרכן. בואו נניח שתמחרתם את הספר בחמישים ש"ח ומכרתם מאה יחידות ממנו. מדובר פה על רווח של חמשת אלפים ש"ח כמעט ללא הוצאות נלוות.

להסתער על אמזון – בפורמט דיגיטלי, תוכלו אף לתרגם את הספר ולהציע אותו למכירה בחנות אמזון כמו שעושים כיום ישראלים רבים.

נגד – הסיכוי שספר שיוצא בפורמט דיגיטלי בלבד של סופר צעיר וחסר מוניטין  בישראל יהפוך לרב מכר הוא נמוך מאוד.

הקורא הישראלי שונה מעמיתו האמריקאי ואיננו ממהר להסתער על ספרים דיגיטליים. הוא עדיין צריך לריח המשכר של ספר חדש והמגע הנעים של הנייר כדי לחוות ספר.

 

תפריט נגישות