טיפים לטיסה בטוחה עם הכלב

טסים לרילוקיישן, נסיעת עסקים או חופשה ארוכה ולא רוצים להשאיר את כלבכם הנאמן בפנסיון או אצל אדם הקרוב אליכם? במאמר הבא תקבלו מאיתנו כמה טיפים לטיסה בטוחה עם הכלב שלכם, שמיותר לציין עד כמה אתם קרובים אליו ומרגישים כבר שהוא חלק בלתי נפרד מהמשפחה שלכם.

אז ככה, טיסה היא דבר לא כל כך נעים עבור כלבים, במיוחד לאלו שצריכים להיכנס לכלוב ולהעביר את כל השעות הללו בתא המטען. אז מה עושים?

  1. מרגילים את הכלב כמה שיותר זמן לפני לכלוב – לאחר שבדקתם והתייעצתם לגבי גודל הכלוב, זאת בהתאמה לגודל הכלב עליכם להרגיל את כלבכם אל הכלוב ממש כמו שהרגלתם אותו לעשות צרכים על הדשא כשהיה גור קטן. פעולה זו וההקפדה לעשות זאת מספיק זמן מראש לפני הטיסה תגרום לכלב להיכנס לכלוב ברגע האמת קצת פחות מפוחד ובטוח. אז איך מרגילים?. ראשית הכניסו לכלוב שמיכה או חולצות ש״תפסו״ במשך כמה זמן את ריחו של כלבכם. הרגילו אותו לאכול את ארוחה הבוקר ו/או הערב בתוך הכלוב ואז אוטומטית המקום יהפוך לאזור חביב ולא מאיים. הניחו לכלב קערת מים שם יוכל לשתות והנעימו את האזור ככל שניתן. באתר שלנו תוכלו להתרשם ממגוון כלובי טיסה איכותיים, עמידים, המחזיקים בכל התקנים ובמחירים שפויים. יש להצטייד מראש במנעול לכלוב ולוודא שהוא סגור כמו שצריך לפני הטיסה.
  2. בירוקרטיה – ראשית עליכם לגשת לוטרינר ולוודא אילו חיסונים ובדיקות עליכם לעשות, זאת בהתאם למדינה אליה אתם נוסעים. לאחר מכן עליכם לוודא מול חברת התעופה שהיא אכן מטיסה כלבים (עדיף לפני שרכשתם כרטיס) ולציין בפניה את גודל הכלוב והמשקל הכולל של הכלוב עם הכלב.תצטרכו ככל הנראה להחתים את הוטרינר שבשדה התעופה בן גוריון בסמוך לטיסה. יש לכתוב על הכלוב את שמו של הכלב, שמכם, הטלפון בו ניתן להשיגכם והיעד הסופי של הטיסה האחרונה (במידה ויש קונקשיין באמצע).
  3. לפני הטיסה עצמה – ארגנו לכלבכם את הכלוב עם שמיכות מחממות שכן תא המטען קר מאוד. טרם אתם מכניסים את הכלב לכלוב דאגו שיש לכם את מזון כלבים שהוא אוהב במיוחד והניחו לו את האוכל בתוך הכלוב, כך הרגלתם אותו מראש ולכן הוא אמור להיכנס מרצונו החופשי. אם אתם רואים שיש התנגדות לטפו אותו בעדינות עד שייכנס. במידה ואתם קצרים בזמן, דעו שהדבר החשוב ביותר לכלב הוא היותו נמצא עם בעליו ולכן זה רק עניין של זמן עד שכלבכם ירגיש שוב בטוח ומוגן.

תפריט נגישות