כך תבררו מידע על המדביר

כך תבררו מידע על המדביר שהזמנתם עוד לפני שהוא יגיע לבית

כשיש צרה צרורה ומזיקים פושטים בבית, נראה שאין מנוס אלא ליצור קשר עם חברת הדברה בתל אביב, על מנת שזו תשלח במהירות מדביר לבית שלנו שיטפל במצב. זה נכון שלפעמים מרוב המהירות, אנחנו רק נרצה שהמדביר יגיע, ואחר כך נשאל שאלות. עם זאת, גם אם נראה לכם שהמצב הוא קשה (ואולי דווקא במצב כזה!) חשוב מאד שתעצרו לרגע. עוד לפני שהמדביר מגיע לבית שלכם – הנה כמה דברים שכדאי לברר עליו ועל החברה ששלחה אותו. זה יאפשר לכם להיות בטוחים, שהמדביר באמת יבצע את עובדתו כראוי, ואתם לא תמצאו את עצמכם עם ערימה של חומרים רעילים בתוך הבית שלא יעשו כלל את העבודה.

 

מה תמיד בודקים אם כך?

  • רישיון – ברמה הבסיסית ביותר, כאשר יוצרים קשר עם חברת הדברה בתל אביב או עם מדביר מטעמה, חובה לבדוק שיש להם רישיון תקף. לעולם לא מזמינים מדבירים שפועלים ללא רישיון! המדבירים הללו כנראה עובדים עם חומרים מסוכנים שכבר אסור להשתמש בהם, ואיש לא מפקח על עבודתם. התוצאה של עבודתם עלולה להיות הרת אסון! במקום זה, פנו למדבירים שיש להם רישיון מאתים מטעם המשרד להגנת הסביבה. המשרד מנטר את פעילותם של המדבירים, מבהיר להם באילו חומרי הדברה מותר ואסור להם להשתמש – וזו הבקרה המינימלית שאתם קודם כל צריכים לוודא.
  • האם יש ביקורות על החברה? – בשלב הבא, נסו לחפש את שמה של חברת הדברה בתל אביב שיצרתם עימה קשר. לעתים קרובות, תוכלו למצוא לא מעט מידע עליה באינטרנט ובמקורות מידע נוספים! תוכלו לקרוא עליה ביקורות מטעם לקוחות – ולבחון האם הם היו לרוב מרוצים או לא. הביקורות הללו הן טובות כי הן מאפשרות לכם להבין במדויק מהן נקודות החוזק והחולשה של החברה שהזמנתם, ולדעת האם כדאי אולי להזמין חברה אחרת.
  • ומה עם הניסיון של החברה? – נקודה נוספת שבהחלט כדאי לבחון לעומק, הוא הניסיון של המדביר. שימו לב האם הוא עובד במסגרת של חברת הדברה בתל אביב שזה עתה נפתחה, או שהוא עובד בחברה ותיקה, עם יותר משלושה עשורים של ניסיון בתחום. הניסיון בתחום ההדברה (בצירוף כמובן כל הסעיפים הקודמים), מעיד על כך שמדובר על מדביר אמין במיוחד. לרוב חברות עם ניסיון ומוניטין טוב – לא יסכימו להעסיק מדבירים חסרי ניסיון שלא הוכיחו את עצמם. כך בעצם, אם פונים לבחרה שגם יש לה ניסיון רב – אתם יכולים לדעת שהבית שלכם יהיה בידיים טובות.

 

שימו לב שגם יש התמחות ראויה

עוד דבר אחד אחרון: כשאתם פונים למדביר, ודאו כמובן שיש לו את ההתמחות המתאימה בסוג המזיקים. זה יחסית בסיסי להדביר נמלים או תיקנים – אבל כשמדובר על סילוק מכרסמים, לכידת נחשים או הדברת טרמיטים, הדבר נחשב למורכב יותר, ויש לוודא שיש למדביר את הרישיון המתאים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות