כל המידע הנחוץ לקראת ימי הגיבוש ליחידות המובחרות

בני נוער רבים מעוניינים לשרת ביחידות המובחרות בצבא. גם אלו שעוסקים ביום יום בספורט וגם אלו שלא, מודעים לכך שהם צריכים להיכנס לכושר כי ללא אימונים מקדימים קיימת סבירות גבוהה שהם לא יעמדו בבחינות במהלך ימי הגיבוש.

היערכות לקראת הגיוס הצבאי

ימי הגיבוש מתחילים שנה או כמה חודשים לפני הגיוס וזאת בהתאם ליחידה הספציפית שאליה מעוניין כל נער להתגייס. יש היצע גדול של יחידות שמקיימות ימי גיבוש ייעודיים כמו לקראת קורסי טייס, קורס חובלים, יחידות עילית כמו סיירת מטכ"ל, דובדבן ועוד.

ההתעניינות הרבה בכל מה שקורה בצבא עולה עם הזמן ורבים מהם הופכים להיות מורעלים ועושים כל שניתן כדי להגיע ליחידות המיוחדות לאור ההילה שלהם, או סיפורי מורשת הקרב של בני המשפחה המצומצמת והמורחבת והחברים.

קורס הכנה לקראת ימי הגיבוש

הדרך הנכונה כדי להגיע מוכנים ליום הגיבוש היא להירשם לקורס ייעודי לכך, אשר מתקיימים בערים רבות ברחבי הארץ. מדובר בקורסים מקצועיים מאד אשר מתקיימים כבר תקופה ארוכה וצברו עם הזמן ניסיון רב באימון הנערים והכנתם באופן מושלם לאימונים הצבאיים שהם קשים מאד מבחינה פיזית ומנטלית.

את האימונים השונים מנהלים מדריכים איכותיים שסיימו לא מכבר את שירותם הצבאי כמאמני כושר קרבי ולכן יש להם הסמכה מקצועית ואת התעודות כדי להעניק לנערים את כל הבסיס הנדרש כדי להתאמן כהלכה בדיוק על פי הדפוסים בצבא.

בדיקת המסוגלות הפיזית של הנרשמים לקורס

המדריכים המיומנים מודעים לאחריות הרבה המוטלת על כתפיהם ולכן כל האימונים מתחילים ברמת עצימות נמוכה. עם הזמן, האימונים הולכים ונהיים קשים הרבה יותר ותואמים את סרגל המאמצים הצה"לי.

הנערים מתאמנים במיקומים שונים כדי לתרגל סוגים שונים של אימונים, בזחילה, בריצה, שכיבות סמיכה וסוגים רבים נוספים של חיזוק הכושר הקרבי. הם מגיעים לחופי הים, לשטחים בנויים, שטחים פתוחים, מתקני כושר ייעודיים כמו בשטחי אימונים ועוד.

הכנה מנטלית לימי הגיבוש ולשירות הצבאי

לקראת הגיוס הנערים מתחילים להבין מה זה צבא אך אף פעם אינם שבעים מהסיפורים על היחידות השונות. המדריכים מעוניינים לעשות להם הכנה מנטלית וגם דבר זה נעשה בשלבים. הם מספרים להם על מהלכם של ימי הגיבוש כך שיידעו מה מצפה להם לאורכם של כל הימים הללו. זו תהיה טבילת אש צבאית ראשונה והיא לא תהיה קלה, לא בפאן הנפשי ולא בפאן של הקשיים הפיזיים.

ככל שהמדריכים מכינים אותם כראוי, הדבר יפחית את הלחץ ואת המתח ויגביר את העובדה שהם מאמינים במסוגלות האישית שלהם לעבור את המבחנים ויש להם חוסן מנטלי שעבר תהליך מדהים לאורך הקורס והוא זה שיאפשר להם גם לצלוח אותו ולהגיע ליחידה המובחרת.

 

מאמר זה נכתב באדיבות Xtrain – מומחים לבניית כושר קרבי.

תפריט נגישות