ללמוד עברית באמצעות מילון מקוון

מרביתנו יודעים את השפה העברית, בוודאי בשביל לנהל שיחות באופן יומיומי או בשביל לכתוב מאמרים, שירים, סיפורים או כל דבר אחר. אך גם אנחנו צריכים להשתמש מעת לעת במילון בשביל להבין פירושים וביטויים שונים, וגם בשביל להכיר את השפה העברית על בוריה.

כפי שאנחנו יודעים, לא פעם נכנסים למאמרים, סיפורים או טקסטים אחרים, ביטויים שאנחנו לא ממש מכירים או לא יודעים מה השימוש הנכון שלהם. יש לנו אפשרות לקרוא את כל הטקסט ומתוך ההקשר שלו להבין מה בדיוק אומר אותו ביטוי, מה הכוונה שלו. מצד שני, יש לנו אפשרות לעשות פעולה פשוטה בשביל ללמוד מה פירוש המילה או הביטוי. אנחנו יכולים להיכנס לאינטרנט, להקליד את הביטוי, כך אנחנו יכולים להבין אותו, ויתרה מזו, ללמוד עברית בצורה נכונה.

לשמחתנו, בניגוד לעבר, כיום אנחנו יכולים לעשות שימוש במילון מקוון לצורך זה. כלומר, אנחנו לא צריכים ללכת לספרייה ולקחת ספר בשביל לחפש את הביטוי, אנחנו יכולים להשתמש במילון מקוון, שנמצא זמין באינטרנט, עם זה דרך המחשב הביתי או המחשב באוניברסיטה וכן בעבודה, או דרך הסלולר או הטאבלט, ואז אנחנו יכולים להקליד את הביטוי ולמצוא את הפירוש המדויק. כמו כן, אנחנו יכולים לקבל מילות נרדפות לאותו ביטוי וכן אנחנו יכולים להבין לעומק כיצד הביטוי מתקשר בטקסט הרחב.

היכולת שלנו ללמוד עברית באמצעות מילון מקוון, הופכת את חווית הלמידה ליותר פשוטה וגם יותר מהנה. מעצם זה שהיא פחות מסורבלת, היא מאפשרת לנו ללמוד כמה שיותר מילים וביטויים, לעשות את זה בזמן קצר. יתרון נוסף של לימוד עברית באמצעות מילון מקוון, היא היכולת לחבר בין ביטויים שונים ובכך אנחנו יכולים "להגדיל ראש" ולהבין דברים חדשים שהטקסט או השיחה לא דיברו עליהם. זה נחוץ לסטודנטים שמבקשים להכין עבודה, ומעוניינים להגיע לגורמי ניתוח חדשים או להציג השערות וממצאים אחרים.

חשוב לזכור, בשביל שהמילון המקוון יהיה איכותי, עליו להכיל מגוון רחב של ביטויים ופירושים, אך יתרה מזו, הוא צריך להתעדכן כל הזמן, הן בהגדרת הביטוי והן בכמות הביטויים. המילון צריך להיות יותר חדשני ולספק הקשרים רלבנטיים לימנו.

מילון מקוון בעברית מכיל,לרוב, עולמות תוכן שקשורים גם לעולם בו אנחנו מתנהלים באופן יומיומי וגם לעולמות אחרים, מההיסטוריה, ובכך לשלב הוא מאפשר לנו לשלב בין לימוד עברית עכשווית ללימוד עברית עתיקה , דוגמא זו המקראית או מתקופות אחרות בהיסטוריה.

 

תפריט נגישות