מה הסיבה לכך שהרכב לא מניע בבוקר?

התעוררתם בבוקר, התחלתם עוד יום שגרתי עם כוס קפה, ולהפתעתכם גיליתם שהרכב לא מניע. מה עושים ולמי מתקשרים? האם בכלל עדיף לגרור למוסך? בואו נדבר על מספר סיבות שעשויות להוביל לכך שהרכב לא מניע בבוקר.

אם התעוררתם בבוקר והרכב לא מניע לכם, יכולות להיות לכך מספר סיבות שונות. בעוד שבמקרים מסוימים יהיה אפשרי לפתור את הבעיה בעזרת גרר ומוסך בלבד, מקרים אחרים סך הכול יצריכו ממכם להחליף איזשהו חלק ברכב, לפעמים גם ללא מוסך. אז מה היא הסיבה הכי נפוצה לכך שהרכב לא מניע על הבוקר, או בזמן אחר של היממה?

מה הסיבה הכי נפוצה לכך שהרכב לא מניע?

הכירו את הסיבה הראשונה והכי נפוצה לכך שהרכב שלכם לא מניע, מצבר לרכב שפג תוקפו. אבל, וזהו אבל חשוב, מלבד הנושא של התוקף של המצבר, יכולות להיות עוד סיבות לכך שהוא לא נטען והרכב, כתוצאה מכך, לא מניע.

שימו לב, אם למשל האלטרנטור אינו תקין, המצבר פשוט לא ייטען, לא משנה כמה תנסו להטעין אותו עם כבלים ורכבים אחרים. חשוב לדעת, תפקידו של האלטרנטור הוא בעצם להטעין את המצבר של ברכב. אם האלטרנטור ברכב אינו תקין, הרי שהמצבר פשוט לא ייטען והמכונית לא תוכל להניע עם מצבר מרוקן. אגב, שתדעו לכם, אם האלטרנטור ברכב אינו תקין, גם הנעה בכבלים לא תעזור לכם.

אלטרנטור לא תקין? כבלים כנראה לא יעזרו

אם האלטרנטור אינו תקין, הנעה בכבלים תעזור באותו הרגע בכדי להניע ולגשת למוסך, אבל ברגע שתכבו את המנוע, הרכב לא יניע שוב. זאת, בניגוד למקרים שבהם האלטרנטור תקין אבל המצבר ריק (למשל, במקרים שבהם שכחתם אורות דולקים ברכב בלילה).

אם שכחתם אורות דולקים ברכב בלילה והאלטרנטור תקין, כבלים בהנעה יספיקו לכם ותוכלו לצאת לדרך. בזמן הנסיעה האלטרנטור יטען את המצבר והכול יחזרו לשגרתו.

מה עוד כדאי לבדוק ברכב אם הוא לא מניע?

אוקי, אז עברנו על אלטרנטור ועברנו על העובדה שלפעמים מצברים מתרוקנים. דיברנו גם על תוקף מצבר (תוקף ממוצע של מצבר הוא 3-6 שנים, תלוי בסוג ובמותג). יחד עם כל אלו, יש עוד משהו שכדאי לדעת לגבי מצברים לרכב. שימו לב, מצברים ממולאים במים, למעשה, מים מזוקקים. תסתכלו על המצבר מלמעלה, שימו לב שיש על חלקו העליון של המצבר מספר פקקים עם סימן של פלוס גדול עליהם.

הפקקים אלו, ברגע שמבריגים אותם החוצה, מגלים בפנים מים מזוקקים. אם הרכב לא מניע בבוקר, ייתכן שהמים התרוקנו משום מה. רכשו מים מזוקקים בחנות חלפי הרכב, או בטמבור השכונתי ומלאו אותם. זה עשוי לפתור את הבעיה, ואתם אמורים להיות מסוגלים לצאת לדרך בנקודה זו. אם לא הצליח, כנראה שיש צורך במוסך, או בהחלפת מצבר עד הבית. בהצלחה!

תפריט נגישות