מה חשוב לדעת על פתרונות סליקה באינטרנט?

המציאות במאה ה-21 שונה לחלוטין ממה שהכרנו בעבר. אמנם התרגלנו לכך במהירות שיא, אולם הסמארטפונים הגיחו לחיינו לפני פחות מעשור וחצי, וליתר דיוק ב-9.1.2007 כשסטיב ג'ובס ז"ל הציג את האייפון הראשון (המכירה שלו בפועל, אגב, התחילה רק כעבור כחצי שנה). גם רשת האינטרנט, שנראית כאילו הייתה כאן מאז ומתמיד, הפכה לנפוצה בסך הכל לפני כעשרים שנה, אבל מאז הספיקה לחולל מהפכה בתחומי חיים רבים.

בפרט משפיעות התמורות הדרמטיות הנ"ל על תחום המסחר. כיום יותר ויותר רכישות, ביותר ויותר ענפים, מתבצעות דרך האינטרנט, ועסקים שלא מתאימים את עצמם למצב החדש עלולים שלא לשרוד ובוודאי שיתקשו מאוד לשגשג. השלב הראשון בהסתגלות למציאות העכשווית ובכניסה למרחב הדיגיטלי הוא אתר, השלב המתבקש השני הוא מכירת מוצרים אונליין (באתר או בחנות ייעודית) וכדי לממש את האפיק הרווחי הזה נדרשת גם מערכת סליקה.

מהו תפקידה של מערכת סליקת האשראי?

ישנן כיום שלל דרכים להעברת תשלומים עבור שירותים ומוצרים. הבנקים השונים מאפשרים לבעלי החשבונות להעביר כסף לכל חשבון שירצו, וישנן אפליקציות מתקדמות להעברת כספים. אבל גם כך, הדרך המקובלת ביותר, המהירה ביותר והנוחה ביותר לשלם אונליין היא באמצעות כרטיס אשראי. 

מערכת סליקה מאפשרת לכל בעל עסק להציע ללקוחותיו לשלם עבור המוצרים הנחשקים באשראי, כאמור בנוחות ובמהירות. בדרך זו מובטחות לו עסקאות רבות במיוחד, בלי מכשולים מיותרים.

כיצד מתבצעת סליקה?

סליקת האשראי היא למעשה העברת פרטי הכרטיס – כפי שהוקלדו ע"י הלקוח (אם העסקה בוצעה ישירות באתר) או ע"י נציג מהעסק (במקרה של עסקאות טלפוניות) – ואת העברת פרטי העסקה (כלומר העסק המוטב, הסכום, מספר התשלומים אם ישנם) לחברה שנקראת שב"א ("שירותי בנק אוטומטיים"). זוהי חברה שהוקמה ע"י הבנקים הגדולים בארץ, במשותף, לצורך מתן שירותי המחשוב הנחוצים להם, והיא גם זו שמבצעת את סליקת האשראי בפועל, כלומר בדיקת העסקה. 

במידה והעסקה מאושרת, כל הפרטים הנ"ל עוברים משב"א לחברת האשראי הרלוונטית, והיא תזכה את העסק המוטב בהתאם לתנאי ההתקשרות איתו.

מה כוללת מערכת הסליקה?

ישנן כמובן מערכות סליקה רבות בשוק. פתרונות סליקה איכותיים כוללים דף תשלום מעוצב בהתאם לרצון בעל העסק, ממשקים עם תוכנות הנהלת חשבונות ומערכות CRM מובילות (מערכת CRM הינה מערכת לניהול קשרי לקוחות, כדי שהעסק יוכל להמשיך להפיק תועלת מהלקוחות הקיימים), אפשרות לבצע סליקה גם עם פייפאל, אופציה לשיגור אוטומטי של חשבוניות דיגיטליות לכל הלקוחות, ועוד.

מרכיב מהותי אחר של פתרונות סליקה איכותיים הוא כמובן פרוטוקול אבטחה מתקדם, ולמעשה המחמיר ביותר הקיים בכל נקודת זמן. זהו מרכיב קריטי עבור כל עסק שרוצה להימנע מנזקים כספיים וממבוכה מול לקוחות.

בנוסף, כשבוחרים מערכת לסליקת אשראי, מומלץ לבחון את רמת השירות הניתנת – הן תוך כדי הטמעת המערכת והן במהלך השימוש השוטף בה.

תפריט נגישות