מערכת ERP – מה זה ולמי זה נועד?

מערכת הERP היא בעצם תוכנה לניהול העסק, אשר מורכבת לרוב ממספר שימושים ואפליקציות שונות אשר משולבות בתוך מערכת אחת כוללת והיא מאפשרת לעסק או חברה לאסוף, לאחסן, לנהל ולפרש את כל הנתונים והמידע אשר מגיע מהפעילויות השונות של העסק. בכתבה הבאה תוכלו לקרוא מידע מועיל על המערכות השונות והשימושים הנפוצים.

מערכת ERP – שימושים נפוצים

התוכנות השונות נודעו בסופו של דבר לנהל את כל המידע של העסק הפועל. איך עושים זאת? בעזרת מספר אפשרויות אשר ניתנות להתאמה אשר אמורות לספק את כל הצרכים של כל עסק פועל.

השימושים השונים יכללו:

תכנון מוצר – המערכת יכולה לעזור בשלב חקר השוק ופיתוח המוצר.

רכש – מדובר באחד התפקידים החשובים של המערכת.

תהליך ייצור ושילוח – ישנם פונקציות ייעודיות עבור עיבוד נתונים עבור שיפור מתמיד בתהליך הייצור והשילוח ליעד.

שיווק ומכירות – לרוב מדובר בגורם החשוב ביותר במערכת אשר עוזר לנהל את מידע המכירות והשיווק וניתוח שלו בצורה מקיפה.

ניהול מלאי – עוד גורם משמעותי אשר עוזר לנהל את מלאי המוצרים והמצרכים לייצור.

שילוח ותשלום – השילוח הסופי של המוצר ללקוח ומידע התשלומים.

חשבונות ופיננסים – למערכות השונות ישנם אפשרויות מתקדמות לניהול החשבונות.

כוח אדם – ניהול וארגון של כל המידע הנוגע לסגל העובדים.

בדרך כלל כל עסק בוחר לעצמו את השימושים השונים אשר להם הוא זקוק, מתוך מערכת רחבת ידיים. ריכוז המידע במקום אחד עוזר לנהל את העסק או חברה בצורה טובה הרבה יותר.

מי צריך להשתמש?

עסקים וחברות גדולות יכולות ליהנות מאוד משימוש במערכת אחת גדולה אשר תשלב את כל האפליקציות השונות הדרושות לניהול נכון של העסק. כאשר כל המידע מתנקז למקום אחד, יהיה זה נוח יותר לפרש ולהשתמש במידע הזה לצורך שיפור וקדמה של העסק.

חברות מורכבות אשר מציעות מספר שירותים או מגוון מוצרים שונים, ומחזיקות במספר מחלקות עובדים יוכלו ליהנות ממערכות כאלו, כך לכל מחלקה תהיה את האפליקציות הייעודיות שלה בתור חלק מהמערכת השלמה, כאשר לצוות המנהלים ישנה גישה לכל הפרטים והמידע.

לעסקים קטנים אשר לא דורשים שימוש נרחב במערכות ממוחשבות לא בטוח יהיה צורך במערכת שכזו. עסקים אשר מחזיקים פחות מ-50 עובדים לרוב יעזרו במערכות קטנות ופשוטות אשר יענו על הצרכים הבסיסיים של העסק.

תוכלו לבדוק עוד על מערכת ERP, שימו לב לבדוק היכן יתאחסן כל המידע, כיום הדרך הטובה ביותר היא על הענן כך כל מחשב אשר מחובר לרשת האינטרנט יכול לגשת לכל הקבצים בקלות.

תפריט נגישות