קסם השיתוף ועוצמת הויראליות – שיווק במדיה חברתית על קצה המזלג

המדיה החברתית כוללת בהגדרתה את כל האתרים שבהם התכנים נוצרים, נשלטים ומשותפים על ידי קהל הגולשים בעלי פרופיל אישי באותו אתר, הקשורים אחד לשני בקשרי חברות-אינטרנטיים (הקרויים מעגלים), כך שכל אחד יכול לראות מה חברו כתב או שיתף ויכול להפיץ זאת הלאה אל מעגל החברים הספציפי הפרטי שלו- מה שנקרא שיווק חברתי. במדיה החברתית תוכלו למצוא את הפורומים, את הקהילות המקצועיות, את הבלוגים השונים וכמובן את הרשתות החברתיות הנפוצות והפופולאריות כמו פייסבוק, טוויטר, אינסטגרם, לינקדאין ועוד.

יתרונו הגדול של שיווק במדיה חברתית הוא ביכולתו ליצור עבור הגולשים תפקיד פעיל במסע הפרסומי ובכך להפוך את הקמפיין לויראלי, כלומר בעל יכולת התפשטות מהירה, "מדבקת", חסרת גבולות. יותר ויותר משווקים ומפרסמים מזהים כיום את הפוטנציאל האדיר של הרשת החברתית ולומדים לנצל אותו לצורכי הקמפיינים שלהם. לצורך העניין, פייסבוק נחשבת לאחת מפלטפורמות השיווק והפרסום האפקטיביות ביותר, וזאת לא רק בזכות מספר המשתמשים העצום שלה (כמיליארד איש), אלא בעיקר בגלל זמן השהייה הממושך באתר של כל גולש, הגבוה פי כמה וכמה מכל זמן שהיה ממוצע סביר באינטרנט באתרים אחרים, וכן בגלל הנטייה של גולשי פייסבוק לשתף ולהעביר הלאה תכנים אשר מוצאים חן בעיניהם.

שיווק במדיה חברתית – קמפיינים ויראליים ואינטראקציה עם הגולשים

שיווק חברתי הוא נושא עצום ומרתק מאין כמוהו, בעיקר בגלל היותו מבוסס על התנהגות אנושית ופסיכולוגית. על מנת לנצל באופן מקסימלי את האפשרויות שהפלטפורמה הזו מציעה, כדאי ללמוד כיצד ליצור קמפיין פרסומי ויראלי ומה הן הדרכים האפקטיביות ביותר להפיץ אותו ברשת. קמפיין שעשוי בצורה נכונה יניע גולשים לפעולה שיניעו גולשים נוספים לעוד פעולות וכך יופץ המסר הפרסומי שלנו לכמות עצומה של לקוחות פוטנציאלים.

 

עוד יש לדעת זה כיצד ליצור אינטראקציה אפקטיבית עם הגולשים על מנת לקבל חשיפה גבוהה ככל שניתן למסרים השיווקיים שלנו. כלל ידוע בשיווק הוא ליצור עם הלקוחות הפוטנציאלים קרבה וקשר רגשי, וכך אחת משיטות הפרסום והשיווק במדיה חברתית היעילות והמומלצות ביותר היא ליצור דף אוהדים בפייסבוק עבור העסק שלנו. דפי אוהדים נועדו על מנת לשמר את קהילת הגולשים וליצור עימם דיאלוג וקשר שוטף ארוך טווח באופן בלתי אמצעי. בדפים אלה יוצרים עם הגולשים שיח פעיל ומזינים אותם בתכנים הקשורים לעסק או באופן ישיר או באופן עקיף.

שיטה נוספת לשיווק חברתי יעיל ופרסום בפייסבוק היא לבנות אפליקציה ויראלית שתמשוך את לב המשתמשים. אפשר למשל לבנות אפליקציה של משחק הקשור לאופי המוצר או השירות. אם פיצחנו מי קהל היעד שלנו, היכן הוא מסתובב ומה מעניין אותו, אפליקציה שתדבר אליו תהיה אפקטיבית, ויראלית ומהנה. מכיוון שאפליקציות מאוד פופולריות יש להקפיד על יצירת אפליקציה בעלת יחוד ושונה כמה שאפשר מאפליקציות קיימות.

 

בשל מורכבות הנושא, האפשרויות העצומות, ומגוון התחומים שיש לדעת להתעסק בהם בצורה הנכונה אם אתם רוצים להגדיל חשיפה וגם להיות ראשון בגוגל, שיווק במדיה חברתית הינו מקצוע לכל דבר, ומומלץ לעבוד אך ורק עם חברות המתמחות בנושא. ככל שהטכנולוגיה מתפתחת כך האפשרויות שהמדיה החברתית מציעה רחבות יותר וניצול הפוטנציאל נעשה מורכב יותר – והשימוש בתמונות ובסמארטפונים מבוססי מיקום הוא דוגמה טובה לכך. אם יש לכם עסק, שירות או ממוצר שאתם מעוניינים למכור, לא תוכלו לוותר על השימוש עוצמתו האדירה של השיווק במדיה חברתית, כאשר ההמלצה היא להיעזר בשירותיהם של בעלי מקצוע, המתמחים בניהול תוכן, ניהול קמפיינים ויראליים, יצירת דפי אוהדים אפקטיביים, פיתוח ועיצוב של אפליקציות ועוד.

תפריט נגישות