שעות שינה לתינוקות – עד גיל שנה

 השאלות הנפוצות שהורים שואלים בנושא שינה מהרגע שהתינוק נולד, כמה זמן הוא צריך לישון. כמה זמן תינוק בגיל שלושה חודשים צריך לישון וכמה בגיל ארבעה חודשים ובהתאם ככל שהתינוק גדל הם לא מפסיקים לשאול. אז המאמר הבא, נכתב כדי לעשות להורים סדר. מתי, כמה ובאיזה גיל תינוק צריך לישון.

תינוק שרק נולד והגיע אל אוויר העולם ישן רוב הזמן. סיבת השינה שלו היא בעיקר פיזיולוגית ונוירולוגית. המערכות עדיין לא בשלות ובנוסף ההסתגלות לעולם היא לא פשוטה. כל הגירויים הרבים, האורות החזקים, הרעש וכדומה, לתינוק קטן שרק נולד מאוד קשים להכלה ולכן לרוב הוא ישן ואוכל. עד גיל שלושה חודשים תינוק ישן בממוצע בין שש עשרה לשמונה עשרה שעות בממוצע. ככל שהוא גדל כמות שעות השינה משמונה עשרה מתחילה לרדת לשש עשרה ואנו רואים שהוא מתחיל להיות יותר ערני ביום.

שינת תינוקות – גילאי שלושה חודשים עד חצי שנה

בין גיל שלושה חודשים לחצי שנה מתחילים להתרחש המון דברים פיזיולוגים. התינוק יותר פעיל, מתחיל להתהפך, חלק מהתינוקות כבר מתחילים לזחול. החושים יותר מתחדדים, חוש הראייה יותר מחודד, חוש הריח, מתחילים טעימות ועוד. אנו רואים ממש שדרוג מערכתי או במילים אחרות קפיצת גדילה ויש כאלה שיקראו לזה "משבר גיל ארבעה חודשים". בהתאם לשינויים אלו, מתחילים שינויים גם בשעות השינה, מתחיל להיות יותר סדר לאט, לאט מבחינת זמני השינה. רוב שעות השינה מתחילות להתרכז בלילה וביממה תינוק ישן בגילאי שלושה עד שישה חודשים בין שבע עשרה  לחמש עשרה שעות שינה בממוצע.

שינת תינוקות – גילאי חצי שנה עד שנה

בין גילאי חצי שנה לשנה כבר קיים סדר ממשי. התינוק ישן בין פעמיים לשלוש פעמים במהלך היום ושאר שעות השינה מתרכזות בלילה. עד גיל שמונה חודשים תינוק ישן תנומה שלישית, אחר הצהריים ולאחר מכן החל מסביבות גיל תשעה חודשים הוא ישן רק פעמיים במהלך היום – בוקר וצהריים. בגילאי חצי שנה עד שנה תינוק ישן בין ארבע עשרה לחמש עשרה שעות בממוצע ביממה.

חשוב לציין שתינוק יכול לישון שנת בוקר עד גיל שנה וחצי ולאחר מכן במהלך היום שינה אחת מרכזית מספיקה לו לרוב בצהריים.  אני שירי אוסטרובסקי יועצת שינה לתינוקות מתאימה לכל הורה  סדר יום המתאים ביותר עבור ילדו. ישנם ילדים שהם בני עשרה חודשים אך כבר אינם זקוקים לשנת הבוקר וניתן להוריד אותה הדרגתית, לעומת זאת ישנם ילדים בני שנה שעדיין ישנים שנת בוקר ושנת צהריים אך זה פוגע להם בשנת הלילה. כל ילד הוא עולם ומלואו, כל ילד זקוק למשהו אחר ולשעות שינה לתינוק המותאמות לצרכים שלו ושל הבית, מאוד תלוי במצב ההתפתחותי של הילד, הטמפרמנטי של הילד והרבה בהורים וביכולת שלהם להיות קשובים לילדם ולצרכים שלו. שינה של תינוק היא לא רק תלוית גיל, היא תלויה בעוד הרבה גורמים כמו תזונה, התפתחות, בקיעת שיניים ועוד.

שירי אוסטרובסקי יועצת שינה לתינוקות, לפרטים ולמידע נוסף התקשרו: 050-7919871 או כתבו אלי לכתובת מייל: Shiri@Shiri-Sleep.co.il

 

תפריט נגישות