עולם העסקים מורכב משתי שכבות עיקריות – הגעה לתוצאות ולרווחיות, ומיתוג העסק וצבירת מוניטין. לעסקים אין זכות קיום ללא התועלת שהם מביאים, ומכאן נגזרת הרווחיות של העסק, אך ההבדל שהופך עסק מוצלח לעסק מצליח טמון במיתוג של העסק והמיתוג של איש העסקים שמייצג אותו. זו הסיבה שעסקים נוטים לערוך כנסים, הם רוצים לראות ולהראות, לחקור וליצור קשרים עסקיים וחברתיים חדשים. לרוב כנסים מתייחסים להצגה של תוכן, אותו מפיק הכנס רוצה להעביר למוזמנים, אך למעשה יש בכנס הרבה יותר מתוכן שמועבר, הכנס גם יוצר תוכן חדש – המיתוג העסקי של מפיק הכנס. התמונות, וידאו, האורחים והתוכן, הכל מתגבש יחד ליצירת תדמית מקצועית אותה העסק רוצה לייצר לעצמו.
צילום כנסים בעולם של עסקים
החידושים הטכנולוגיים מאפשרים לנו לצרוך מידע, להעביר ולשתף, במהירות ובקלות. אדם שלא נכח באירוע, יכול לחוש ולהבין את מהות האירוע וכל מה שהוא מייצג גם ובעיקר דרך תמונות ווידאו. נכון שהפקת הכנס חייבת להיות מאורגנת ומתוזמנת היטב, אך הדבר החשוב ביותר בענף הכנסים הוא דווקא – צילום כנסים. צילום כנסים צריך לשקף אווירה שתתאים למותג, הוא צריך לדעת להוציא את האופי ואת הקו אותו העסק רוצה לשווק כלפי חוץ. צילום כנסים צריך לשדר אמת ומציאות, בשונה מצילום אירועים אחרים שנעזר ביצירת פנטזיה ואשליה, צילום כנסים צריך לשקף מציאות עסקית אמיתית ואותנטית, הוא צריך ליצור מיתוג עסקי מדויק.
צילום עסקי יכול לשמש אפילו לצמיחה של עסק ולמהלכים עסקיים אסטרטגיים. עסק קטן שרוצה לשדר שגשוג וצמיחה כדי להגיע אל הזדמנויות עסקיות חדשות, ימתג את עצמו וישקף כלפי חוץ מציאות מדודה של שגשוג וצמיחה. דבר זה יכול לגם לפעול הפוך, עסק מצליח ומשגשג שהתמונות מהכנסים שלו משקפות תמונה אחרת, יכול לייצר הרתעה לשיתוף פעולה עסקי מצד אלו שצופים מהצד ומחפשים הזדמנויות עסקיות חדשות. הפקת האירוע וניהולו באופן ראוי ומקצועי, חשובה לא פחות מהתמונות שיתקבלו בסופו, והיא אפילו חשובה יותר מאחר וההגעה לתוצאות ולרווחיות של העסק היא מדד הכרחי לקיומו. מיתוג ושיווק העסק לא יכול להחליף ולשמש כסיבה לקיומו, לעסק חייבת להיות תכנית עסקית והוא חייב לייצר פעילות עסקית בענף בו הוא פועל, השימוש במיתוג ובשיווק עסקי הוא רק כלי עזר לצמיחה ויצירת הזדמנויות חדשות בענף, והוא מה שיהפוך את העסק שלכם מעסק מוצלח לעסק מצליח.
צילום פורטרטים לאנשי עסקים
בשנים האחרונות חל שינוי בכל התפיסה של המיתוג העסקי, הכל הופך להיות הרבה יותר אישי והרבה פחות מותגי. בעצם המותג צריך לקבל פנים, הוא צריך שיכירו אותו. אם בשנים עברו מותגים כמו גוצ'י יכלו לבסס את כל הפעילות של מיתוג ושיווק המוצרים באמצעות סמל ולוגו, כיום הם חייבים לשים פנים לפני הכל. הצריכה החברתית עברה שינוי דרמטי מאז שנכנס לחיינו הפייסבוק, יחד עם חבריו הטובים יוטיוב וגוגל, במרחק לחיצה אתה יכול לחבר פנים לכל עסק. למעשה זהו לא דבר חדש, הוא פשוט מוכר לנו יותר מעולם הבידור, שם הכוכבים הם הפנים שבקדמת הבמה. בעולם העסקים זה עבד הפוך, הפנים של האנשים היו חבויות, הן הסתתרו מאחורי לוגו החברה. "BMW" לא צריכה אדם או רעיון שישרתו אותה או את המוצר שהיא מציעה למכירה. אמדוקס לא חייבת לשים מנכל עם שם מוכר שיוכל לייצר שיח ולהוביל את הפעילות העסקית של החברה, עד שכללי המשחק השתנו, היום כולם חייבים לשים פנים. אנשים דורשים לדעת מי עומד מאחורי הגוף העסקי, ואנשי עסקים למדו לנצל את היתרונות הגדולים שיש בכך.
הנגישות לשיתוף מידע ברשתות החברתיות הפכה את התחום של צילום פורטרטים למאוד מבוקש בקרב אנשי עסקים. צילום פורטרטים החל לתפוס תאוצה דווקא בקרב הביקוש של אנשים לתמונות איכותיות לשימוש באתרי היכרויות, אך מהר מאוד במגזר העסקי הבינו את הכוח הגדול שטמון בצילום פורטרטים למטרות שיווק ומיתוג בעולם העסקים. תמונה אחת שווה יותר מאלף מילים, נדוש אבל נכון, לתמונת פורטרט של איש עסקים יכול להיות כוח לשדר תחושות שגם אלף מילים לא יוכלו להחליף, בטח בדור שלנו בו הכל מהיר ונגיש, מי יישב לקרוא אלף מילים כדי להסתפק באולי.
זה עולם של אנשים, והגענו לשלב בו הציבור פוגש את האנשים שמשפיעים על חייו בדרך כזו או אחרת. הראשונים לתפוס טרמפ על המדיה הזו הם כמובן הפוליטיקאים, אין פוליטיקאי שאין לו תמונת פורטרט עסקי שמאושרת לשימוש במדיות החברתיות ובאינטרנט בכלל. צילום פורטרטים הפך לכלי נגיש ובעל יתרונות רבים בקרב אנשי עסקים שמבקשים למתג את עצמם ואת הפעילות העסקית בה הם עוסקים.
טיפים והמלצות
- מיתוג ושיווק לא מחפה על חוסר יכולת מקצועית, הוא יכול רק להעצים אותה לצמיחה.
- שמרו על קו נקי ואחיד, שבכל התמונות יהיה ממוצע שמחבר אותן יחד לזהות משותפת
- לפני צילום הפורטרט או הכנס וודאו שהצלם מבין את המסר שהוא צריך להעביר, ושתפו עימו פעולה כדי שכל מה שנדרש לו לביצוע הצילום בצורה טובה יהיה זמין ונגיש עבורו
- מאחר ושמירה על קו ברור ומזוהה היא כלל חשוב במיתוג ושיווק עסקי, מצאו צלם אחד שילווה אתכם בכל עניינים אלו. סגרו איתו מראש את התעריפים שהוא דורש בעבור כל שלבי העבודה, וודאו שיש בניכם הבנה וכימיה כי בסופו של דבר זה הדבר היחידי שיודע לייצר קסם ואמת.
- חשוב מאוד לא להגזים, הכוח הגדול של מיתוג עסקי טמון ביצירת אמון ואמת. ברגע שאנשים יבחינו בניסיון לייצר מצג שווא מתאמץ ומאולץ, יקבע בדעתם יחס שלילי למותג. כמו שמיתוג נכון יכול לעזור לצמיחה, כך מיתוג לא נכון יכול להביא לקריסה.
- בדקו היטב מהם האפיקים שבהם תשתמשו בחומרים הגראפיים למיתוג העסק או המיתוג שלכם כאנשי עסקים, וודאו שחומרי הגלם שאתם מייצרים תואמים לאפיקי הפעולה שבהם תשתמשו לפרסום החומרים. וודאו שהתוצאה הגרפית שלכם עומדת בסטנדרטים של המתחרים שלכם ואף מתעלה עליהם.
- העבירו מסר חד וברור. המטרה הסופית היא שכאשר אנשים יראו את התמונה שלכם הם יחשבו על המסר אותו בחרתם להעביר בעבודת המיתוג והשיווק העסקי שלכם.