יתרונות של אוסמוזה הפוכה

מים הם הבסיס לחיים שלנו, והרי כולנו כבר יודעים שהגוף שלנו עשוי עד 70 אחוזי מים, ולכן חשוב שנצרוך את המים הטובים ביותר והטהורים ביותר.

טיהור המים הנמצאים בביתנו מטוהרים על ידי מגוון שיטות שאחת מהן היא שיטת האוסמוזה ההפוכה. אוסמוזה הפוכה היא תהליך בו הנוזל עובר דרך קרום חדיר למחצה, שהמים בו עוברים מאזורים בעלי ריכוז נמוך, לאזור ריכוז גבוה.

מהו התהליך המתרחש באוסמוזה הפוכה הגורם לטיהור המים?

מים מטוהרים

בעת תהליך אוסמוזה הפוכה מתרחשת פעולה שבה משתמשים בלחץ גבוה במים ממש כמו בטבע ובמעיינות. באמצעות הלחץ מעבירים את הנוזלים בריכוזים מומסים, ועושים זאת במערכות ביתית ובאמצעות מיכל אגירה מיוחד.

מיכל האגירה מעביר את המים דרך קרום המסנן את המים, ומפנה את המים המזוהמים אל הביוב ואת המים המטוהרים אל המערכות הביתיות, בכך אנו מקבלים מים מטוהרים בלבד.

משם, בתוך המערכת הביתית ניתן למצוא ממברנות המסננות את המים ומכינות אותן לטיהור ושתייה ללא כלור, חנקנים מתכות וחומרים כימיים.

מהן היתרונות של אוסמוזה הפוכה ביחס לשאר מסנני המים?

כבר לא סוחבים

אחד היתרונות הבולטים בשימוש במסננים בשיטה זאת, היא היכולת ליהנות ממים מטוהרים כל הזמן מהברז, ומשאר מערכות המים ברחבי הבית, מבלי לרכוש בקבוקי מים מהסופר ומבלי לסחוב כמעט בכל יום שישיות של בקבוקים לבית. הדבר חוסך זמן, תהליכים, מחסור, מאמץ ומקום בחיי היום יום והופך אותם איכותיים יותר.

מערכת שאינה תופסת מקום

מיני בר, מתקני מים, בקבוקים גדולים מונחים על הרצפה או ממתינים למחזור – כולם תופסים מקום רב בחלל הבית או המשרד. לאנשים רבים הדבר יכול להכביד ולהעיב על העיצוב ועל הנדסת האנוש בחלל. מערכת אוסמוזה מותקנת מתחת לכיור, ואנו לא מרגישים בה והשימוש בה הוא אסתטי לחלוטין ללא שאריות וללא צורך בבקבוקים או במחזורים.

חסכון בעליות

עלות של בקבוקים מים, של מילוי מתקני מים, של רכישת מיני בר ותחזוקתו – כולם לטווח הרחוק עולים יותר ממערכת האוסמוזה. התקינו בבית מערכת אוסמוזה באופן חד פעמי, ותבינו שחשוב ומשתלם יותר להתקין מערכת כזאת לטווח הרחוק – הן מבחינת התחזוקה והן מבחינת שתיית המים, שתעלה בעקבות המערכת. בנוסף חשוב להשוות מחירים ולבחור במערכת האיכותית והטובה ביותר, עם הצעת המחיר הכדאית ביותר עבורכם.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות