על תאונות דרכים, אובדן כושר עבודה וייצוג משפטי מתאים

תאונת עבודה

אחד הפחדים הגדולים ביותר של האדם המודרני הוא הגעה למצב של אובדן כושר עבודה והעדר היכולת להתפרנס ולפרנס בכבוד. מבלי היכולת הזאת, חשים אנשים רבים חסרי אונים ומודאגים שכן כידוע, הצורך לכלכל ולפרנס את עצמך ואת משפחתך הם כלל בסיסי להישרדות ולקיום הגון בעולמנו.

היה והתממש החשש, ובעקבות תאונה או פגיעה כלשהי אדם נאלץ להתרגל למציאות חדשה של אובדן כושר עבודה, יש מספר דברים חשובים שעליו לדעת ושיוכלו לתרום לו ולהקל עליו להסתגל ולהמשיך לחיות בכבוד. במקרה הזה, קצבת נכות כללית אשר למעשה היא קצבת קיום, אמורה לאפשר לאדם שאיבד את יכולתו לעבוד, להמשיך ולקבל הכנסה מסוימת מביטוח לאומי. אז איך יודעים מי זכאי לקבל קצבת נכות כללית מביטוח לאומי, מי קובע למי מגיע ולמי לא, ועל פי מה?

כמעט כל עו"ד לענייני אובדן כושר עבודה יוכל לשטוח בפניכם במהירות את העובדות החשובות והתנאים ההכרחיים והבסיסיים לקבלת קצבת נכות כללית, כמו למשל שהקצבה ניתנת לאדם שאחוזי ההשתכרות שלו צנחו משמעותית או אינם קיימים עוד עקב מצב בריאותי שאינו מאפשר לו לעבוד. כמו כן, מענק הקצבה הניתנת במקרים של נכות כללית, היא סכום קבוע לכולם ללא קשר לשכר שהיה רגיל להשתכר תובע הקצבה. גם כאן יש להבדיל בין הקצבה החודשית, לבין מענק חד פעמי שניתן במצבים שונים של פגיעה בזמן עבודה.

 עו"ד ענת גינזבורג – ליווי לנפגעי תאונות דרכים לפי חוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים

ישנם מספר תנאים בסיסיים שיש לעמוד בהם על מנת להיחשב זכאי לקצבת הקיום. ראשית, התובע צריך להיות מעל גיל 18, אך מתחת לגיל הפרישה. שנית, התובע סובל ממצב בריאותי פיזי או מנטלי או נפשי לא תקין הנובע ממחלה, תאונה או מלידה והמקשה עליו לקיים שגרת עבודה. התנאי השלישי עוסק ביחס שבין חומרת הליקוי שלו לאחוזי ההשתכרות ומציע מספר אפשרויות. לדוגמא, זכאות תינתן לאדם בעל ליקוי בריאותי המשתכר 50% פחות ממה שנהג להשתכר, אך גם אדם המשתכר עד 60% מהשכר הממוצע בשוק אך סובל מליקוי בריאותי חמור – יהיה זכאי לקבל את הקצבה.

התנאים הנוספים בהם על התובע לעמוד כדי להצהיר על אובדן כושר עבודה, בין אם מלא ובין אם באחוזים מסוימים, ולקבל את הקצבה המגיעה לו, הם הסף הרפואי והסף התפקודי. את הסף הרפואי קובעת למעשה הוועדה הרפואית של ביטוח לאומי על ידי בדיקת התובע וקביעת אחוזי הנכות שלו. אם התובע עומד בדרישות הוועדה מבחינת אחוזי הנכות, נבדק הסף התפקודי שלו, כלומר כושר העבודה שלו והאם יוכל בשלב מסוים אף לשוב לעבודתו באופן סדיר או חלקי ומהם האחוזים של כושר העבודה. בשקלול הנתונים הללו, נקבע אם זכאי התובע לקבל את התמיכה הכלכלית להמשך קיומו, או לא.

חשוב להוסיף, שאם אתם בוחרים להיעזר בעו"ד לענייני אובדן כושר עבודה, מומלץ תמיד להיעזר בעו"ד מנוסה המומחה לעניין הספציפי הזה ושאתם סומכים עליו, שכן לעתים זהו תהליך ארוך ומייגע המצריך ליווי אישי, ייעוץ ותמיכה מתמשכת.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות