איך לבחור מצלמה דיגיטלית המתאימה לכם?

אם בעבר רק מקצוענים היו מצלמים בגלל המורכבות של המצלמות ובשל הכיוונים הידניים שהיו נדרשים, היום כל אחד יכול לצלם. הדבר ניכר היטב ברחוב וגם ברשתות החברתיות. עם זאת, רבים מצלמים היום במצלמה הנמצאת בטלפון הסלולארי שלהם, אשר ביחס אליה, גם מצלמה דיגיטלית נראית כבר מורכבת ומתאימה למקצוענים. ישנם סוגים רבים של מצלמות הנבדלים זה מזה באיכות הצילום, בזום, באפשרויות הצילום וכמובן גם במחירים. איך לבחור את זאת המתאימה לכם ביותר?

כמו בכל מוצר- ללכת על פי הצרכים שלכם

המצלמות נחלקות למספר סוגים. ישנן מצלמות קומפקטיות שהן המצלמות הביתיות של רובנו, מצלמות SLR שהן מצלמות גדולות ויקרות יותר ומצלמות DSLR- מצלמות רפלקס המיועדות למקצוענים או לחובבים רציניים. המצלמות הקומפקטיות הן אכן קטנות וקלות משקל ולכן נוחות לנשיאה. עם זאת, הן צריכות תנאים טובים לצילום. במצבים לא אידיאלים כמו תאורה חלשה יתקבלו תמונות בינוניות באיכותן. גם עדשת הזום שלהן היא קטנה יחסית וקשה לצלם אובייקטים ממרחק. חשבו לאילו מטרות אתם זקוקים למצלמה, עד כמה חשוב לכם לצלם ממרחק או לצלם בחושך. רוב האנשים שאינם מגדירים עצמם חובבי צילום יסתפקו במצלמה קומפקטית. עם זאת, גם בתוך הקטגוריה ישנם הבדלים שיש לשים לב אליהם.

נוחות השימוש והזיכרון

מעבר לאיכות התמונה שתתקבל בהתאם לרזולוציה שבה, חשובה מאוד נוחות השימוש. מצלמה דיגיטלית אמורה ללוות אתכם גם במצבים בהם פחות נוח להצטייד בציוד כבד, כמו טיולים למשל. מצלמה קלה ונוחה תתאים אלא אם כן אתם מתכננים לבצע צילומי טבע בהם תזדקקו לזום גבוה במיוחד או לאפשרויות צילום בתנאים לא נוחים כמו תנועה מהירה או תאורה חלשה. גם הזיכרון של המצלמה הוא חשוב. מצלמה עם כרטיס זיכרון בעל נפח גבוה תקל עליכם ותחסוך מכם להוריד ולמחוק תמונות מן המצלמה או לחילופין להחליף כרטיס. מצד שני, לעיתים הכרטיס בעל הנפח העצום הכולל את כל תמונות הטיול יכול להפגם ואז כל התמונות אינן. ליתר בטחון כדאי לחלק את תמונות הטיול בין שני כרטיסי זיכרון.

צילום ותיעוד רגעים יפים הם חלק בלתי נפרד מחיינו היום. המצלמה הפכה לרכיב הנמצא בכל מכשיר נייד. עם זאת, מצלמה דיגיטלית נותנ אפשרויות רבות יותר ומאפשרת צילום איכותי. בשוק ישנן אפשרויות רבות לבחירה כך שכל אחד יכול לרכוש את המצלמה המתאימה לצרכיו מבלי להתפשר על איכות נמוכה מדי או לרכוש מכשיר בעלת יכולות שאין בהן צורך ומתבטאות במחיר גבוה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות