איך להכין בלינצ'ס בסגנון ישראלי

בחג שבועות נהוג להכין בלינצ'ס (חביתיות), אחד המאכלים האהובים ביותר על ילדים ומבוגרים כאחד. הבלינצ'ס הוא מאכל פופולארי בכל רחבי אירופה אך חשוב להבדיל בינו לבין פנקייק וקרפ צרפתי. החביתיות שברוסיה נקראות בליני הן עלה דק הניתן למילוי וטעמו יחסית תפל בעוד פנקייק מוגש כחביתייה שמנה ותפוחה, טעמה מתוק, ועליה מוסיפים תוספות שונות. קרפ מגיע אלינו מצרפת ומינון החומרים שלו מעט שונה מהחומרים הנדרשים להכנת פנקייקים וחביתיות. את הקרפ הצרפתי נהוג להגיש באחת משתי צורות- קרפ סוזט עם ליקר תפוזים או קרפ ממולא שוקולד.

בישראל נהוג להכין בלינצ'סים מתוקים בצורת חביתיות עגולות ודקות אותן ממלאים בתערובת של גבינה, סוכר ומעט קינמון, ומגלגלים את החביתיות לצורת רולים. יש המוסיפים לתערובת המילוי צימוקים, פירות יער או דבש ויש המגישים את החביתיות במילוי שוקולד למריחה, קקאו עם סוכר, דבש, ריבה וכדומה. אגב, המתכון לבלינצ'ס מתוק זהה למתכון של הגרסה המלוחה רק מכינים תערובת מילוי שונה כמו תערובת בשר, ירקות, טופו ועוד.

טעם מתוק

כאמור, הבלינצ'סים הגיעו אלינו ממזרח אירופה והם נפוצים במדינות כמו רוסיה, פולין, הונגריה ומדינות נוספות. בכל מדינה המתכון מעט שונה, משתמשים במילויים אחרים, וגם השם של הבלינצ'סים משתנה בהתאם לשפה. כך לדוגמה בהונגרית קוראים לחביתיות פלצ'ינטה בעוד באוקראינה קוראים למאכל בשם בליני. הבלינצ'סים הגיעו לישראל יחד עם גלי ההגירה של יהודים ממזרח אירופה והמאכל השתרש כמאכל לחג השבועות והוא אהוב על ילדים ומבוגרים כאחד. למעשה, הגרסה הנפוצה של הבלינצ'סים בארץ היא הגרסה המתוקה וכדאי לדעת כי המתכון פשוט ובתוך פחות מחצי שעה ניתן להכין כ- 30 חביתיות והילדים יכולים למלא אותן בהתאם להעדפה האישית שלהם, בין היתר במילוי גבינה מתוקה, שוקולד, ריבת חלב, פירות יבשים, ריבה ועוד.

מתכון לבלינצ'ס ישראלי

יש מגוון רחב של מתכונים לבלינצ'סים אך המתכון הבסיסי והמקובל הינו-

מצרכים:

1 כוס קמח (רגיל)

1/4 כוס סוכר

1/4 כוס שמן רגיל

1 ביצה

1 כפית מלח

1 כוס חלב

1 שקית סוכר וניל

חומרים למילוי:

1 קופסה גבינה לבנה (250 גרם) 5%

1/2 כוס סוכר

קינמון לפי הטעם האישי

אופן ההכנה:

יש לערבב את כל המצרכים להכנת הבצק באמצעות מטרפה ידנית או בלנדר עד שמקבלים מרקם נוזלי וחסר גושים. יש לחמם מחבת טפלון לחום של כ- 90 מעלות ובעזרת מצקת יוצקים עיגולים דקים בהתאם לגודל המחבת. מחכים כשתי דקות עד להזהבת הצדדים של הבלינצ'ס, מוציאים ומסדרים בערימה. אין צורך לטגן את הצד השני וכך שומרים על העלים לחים ולא מיובשים. אגב, ניתן להוסיף קמצוץ חמאה כל כמה טיגונים כדי למנוע הידבקות של עלי הבלינצ'ס למחבת.

מסיימים להכין את כל החביתיות ומניחים לצינון למספר דקות. בינתיים ניתן להכין את המלית. לוקחים גבינה ותוך כדי ערבוב מוסיפים סוכר בהתאם לרמת המתיקות הרצויה ומוסיפים קינמון לפי הטעם. מערבבים היטב עד למרקם אחיד.

במרכז כל בלינצ'ס ממלאים באמצעות כף מן המילוי ומשאירים שוליים נקיים. מגלגלים לרול ומגישים. ניתן לבזוק מעט אבקת סוכר ולהגיש על צלחות יפות עם קישוטי פירות או קרם מתוק. מובטחת לכם הצלחה ובתוך שניות קערת הבלינצ'סים תיעלם, וכדאי לדעת כי קשה להפסיק לאכול את הבלינצ'סים המתוקים והנפלאים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות