איך מנסים לתקן את המזגן שלנו ללא עזרת טכנאי?

פעמים רבות הבעיות במזגן שלנו נובעות כתוצאה של תחזוקה שוטפת לקויה ולכן ניתן לבצע מספר פעולות "תיקון" אשר ימנעו מאיתנו הוצאת כספים מיותרת בגין השכרת שירותיו של טכנאי מזגנים. מאמר זה יגולל בפניכם את הבעיות הנפוצות במזגנים, אותן בעיות שניתן לנסות ולפתור ללא ידע מקצועי.

מזגן לא פועל? אין חשמל

פעמים רבות הבעיה יכולה להיות מצחיקה ולהעמיד את אותו אדם אשר חווה אותה במצב לא נעים. לפעמים אחד הפקקים בארון החשמל קופץ ומשום שמדובר רק על הפקק של המזגן, אין אנו שמים לב לעניין. בנוסף, יכול להיות מצב בו עוזרת הבית ניקתה את המזגן וחלקים שונים בחדר והוציאה את החוט מהחשמל ולכן הוא אינו פועל. כאן, יש לקחת בחשבון כי פעמים רבות אנו פועלים על אוטומציה ולכן תמיד משתלם לבדוק האם המזגן אכן מחובר לחשמל או שלא קפץ פיוז בארון חשמל.

אם אתם מפעילים את המזגן באמצעות שלט והוא אינו נדלק, יש לבדוק האם הסוללות נגמרו, פעמים רבות זוהי הסיבה למזגן מושבת.

מנקים את הפילטרים

כל אחד אשר משתמש במזגן חווה מצב בו נשמע כאילו האוויר במזגן מנסה לצאת החוצה במאמץ רב, כאילו הוא חולה אסתמה. בנוסף, יש פעמים בהם המזגן פולט אוויר אך הוא אינו תואם את אותה טמפרטורה בה אנו מעוניינים. הסיבה לכך יכולה להיות פילטרים מלאי אבק. כאן חשוב להוציא את הפילטרים של המזגן, לשטוף אותם מאבק, להניח לייבוש ולהחזיר למזגן. ניתן להשתמש במזגן ללא פילטר לתקופה קצרה אך לא רצוי וחשוב לוודא כי הפילטרים התייבשו טרם אתם מתקינים אותם חזרה במזגן. זכרו מדובר כאן בחשמל.

הצינור נסתם? לא נורא

בדומה אל הפילטרים, קיימים גם מצבים בהם הצינור של המזגן נסתם. גם כאן לא צריך לקרוא לטכנאי מזגנים, אלא אם אינכם מצליחים לפתור את הבעיה בעצמכם. כאן, כל שצריך הוא לנשוף אל תוך צינור המים והסתימה בדרך כלל משתחררת. במצבים בהם הסתימה אינה משתחררת ואתם משוכנעים שמדובר בבעיה בצינור, תוכלו לרכוש חדש ולהתקין אותו לפי ההוראות וזאת במקום הוצאה על בעל מקצוע. מדובר על פעולה פשוטה של החלפת צינור ניקוז המים במזגן, אשר רוב האנשים מצליחים לעשות גם ללא ידע מקצועי.

לסיכום, ניתן לומר כי ישנן בדיקות מקדימות לאבחון הבעיה ופתרונה אותן ניתן לעשות טרם הזמנת טכנאי מזגנים. הזמנתו של איש מקצוע צריכה לעשות כאשר לא הצלחתם לאבחן את הבעיה, לפתור אותה או שאתם משוכנעים שמדובר בתקלות מכאניות או תקלות שמקורן בהתקנה לקויה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות