איך מתמודדים עם בעיות בזוגיות וכיצד הבעיות מתפתחות

למי אין בעיות בזוגיות? אין זוג שאין לו בעיות. בעיה היא חלק מהחיים, בלי בעיות אותן היינו נאלצים לפתור או איתן היינו נאלצים להתמודד, היה לנו משעמם. לכן בעיות הן עיניין טבעי וחלק לגיטימי מכל קשר שהוא. בעיות בזוגיות הן מתסכלות, קשות ומעייפות. זוגות החשים כי יש להם בעיות רבות בזוגיות עלולים להחליט להיפרד, להפסיק להתמודד ולהחליט לוותר על הרגש הראשוני והדברים הטובים בקשר בעקבות התסכול והקושי. לעומתם זוגות המצליחים למצוא פשרה, להתגבר על הקושי ולמצוא דרך להרגיש טוב ביחד –הבעיות שלהם בזוגיות ירגישו מעטות יותר וקשות פחות. אין קשר בלי בעיות וזו הנחה שכל זוג צריך להבין, לא לחפש אחר קשר מושלם חסר ריבים, צעקות ומועקות. מתוך קושי יוצא יופי, ואת זה אסור לשכוח.

כיצד מתהוות בעיות בזוגיות?

בעיות בזוגיות מתפתחות מהאוויר. הכוונה אי שלא ניתן למנוע אותן, אף אחד לא מושלם. כל אחד לפעמים מוציא עצבים, כל אחד מתעצבן שלא לצדק, כל אחד נעלב, נפגע, מבין לא נכון או צועק בלי סיבה. הבעיות האפשריות שמתפתחות בזוגיות הן רבות ומגוונות. ריבים ותסכולים מצטברים בשל קשיים אישיים של בן הזוג עם עצמו, קשיים של בן הזוג עם העולם או עם אנשים אחרים ובשל הקרבה לאדם השני – מתפתחות בעיות בזוגיות. חשוב להבין שלא ניתן להימנע מן הבעיות הללו, אלא רק צריך להבין שיש דרך להתמודד, לפתור והכי חשוב לא להילחץ, הכי גרוע – חותכים, גם בקשרים ארוכי טווח לפעמים מבינים שזה לא בשבילנו, וזה בסדר.

מתמודדים עם הבעיות

לאחר שהבנו כי בעיות בזוגיות הן עיניין שגרתי של כל זוג בריא, אנחנו צריכים למעשה להתמודד עם הבעיות. בשביל להתמודד עם בעיות בזוגיות אותו הזוג צריך להיות קודם כל בהבנה ראשונית – שיש בעיות, וחלקן נגרמות בגללו. מה הכוונה? בשל העובדה שזוג הוא שניים, לכל אחד יש חלק בקשר. כל אחד מביא קשיים מסוימים, אין מציאות אפשרית בה אחד הצדדים מתנהג באופן מושלם והצד האחר עושה רק טעויות. לכל אחד יש חלק, וזה הדבר הראשון שצריך להבין.

אפשרויות פרקטיות

כל עוד יש הבנה ראשונית, ניתן להתחיל לעבוד על הבעיות בזוגיות. להחליט לדבר עליהן בזמנים מוגדרים, ללכת לטיפול אישי, ללכת לטיפול זוגי ולמצוא פתרונות ופשרות אשר יקלו על שני הצדדים להתמודד. כל עוד יש נכונות להתמודד עם הבעיות, כל זוג יכול להתמודד עם הקשיים הנלווים לקשר, ועם הבעיות שהתפתחו בזוגיות.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות