איך תבחרו קורסים עסקים מקצועיים?

כיום קורסים מקצועיים בעולם העסקים הפכו למבוקשים ביותר, כאשר בשונה מתואר אקדמי הכרוך בלימודים של שלוש שנים לכל הפחות, כאן מדובר במסלול לימודים המתפרס במקסימום לאורך שנה במרבית המקרים. קורסים מקצועיים מועברים במסלול לימודים גמיש ונוח ומאפשר המשך עבודה במשרה מלאה וכולל שיעורים ממקדים בתחום הנלמד. לצד שיעורים תיאורטיים המקנים כלים מקצועיים ועדכניים בתחום, מועברים שיעורים מעשיים המאפשרים התנסות מעשית בפועל ואפילו בחלק מהמקרים בניית תיק עבודות במהלך הלימודים עצמם. תחומי הלימוד הינם מגוונים וכוללים החל מלימוד שפות זרות ברמה העסקית לצורך חיזוק הביטחון בניהול תקשורת מילולית ובכתב מול לקוחות בחו"ל ועד רכישת מקצוע מבוקש כמו סחר בינלאומי או ניהול והפקת אירועים. להלן מספר דגשים מנחים לבחירה נכונה של קורס מקצועי שיוכל לקדם אתכם מבחינה מקצועית או לאפשר הסבה מקצועית נכונה ככל הניתן:

כלים מקצועיים בתחום או רכישת מקצוע מאפס

יש לקחת בחשבון מיהו קהל היעד של הקורס והאם מדובר בקורס המיועד לאנשים שכבר עוסקים בתחום ומעוניינים לרכוש כלים מקצועיים עדכניים ומתקדמים או שמדובר בלימוד מהבסיס. לצד קורס שפות עסקיות כמו קורס אנגלית לעסקים וסינית עסקית, קיים קורס יבוא יצוא וסחר בינלאומי המיועד לאנשים המעוניינים לעסוק בתחום ייבוא מסין ויעדים אחרים בעולם מיד לאחר השחרור מהצבא וקורס הפקת אירועים המותאם גם כן לחיילים משוחררים. בחלק מהמקרים יש קורס בסיס לצד קורסים מתקדמים וחשוב לוודא כי הנכם נרשמים לקורס הרלוונטי ביותר בהתאם לרקע ולידע המקצועי הקיים אצלכם. ישנם גם קורסי הסמכה מקצועית המכינים לקראת מבחן הסמכה מקצועי וגם במקרה זה חשוב לוודא איזה תחומי לימוד אכן נרכשים במסגרת הקורס ולמי הוא מיועד. במידה ותרצו לבצע הסבה מקצועית מהתחום הנוכחי לתחום דומה או חדש לגמרי, הרי שקורס הכולל לימוד חומר מהבסיס יהיה הרלוונטי ביותר. במקרה כזה כדאי גם לוודא כי התעודה המוענקת בסיום הלימודים אכן תוכל לפתוח בפניכם דלת לעיסוק מקצועי בתחום או שאין מנוס מתואר אקדמי רלוונטי כפי הנדרש בתחומי עיסוק מסוימים.

מוסד הלימודים מאחורי הקורס

ישנם בתי ספר ומכללות שונים הפזורים ברחבי הארץ המציעים הכשרות מקצועיות בעולם העסקים. חשוב לוודא כי הגוף העומד מאחורי ההכשרה הינו מוכר ונחשב בתחום שהרי הופעתו בקורות החיים שלכם תאפשר פתיחת דלתות ותחשב כיוקרתית אל מול מוסד לימודים אנונימי. כדאי להתמקד במוסדות חינוך בעלי מוניטין וכאלה שקיבלתם המלצות מאנשים שהשתתפו בקורסים שאלו מציעים. בכל מקרה כדאי להגיע לפגישת ייעוץ והכוונה עם נציג המקום על מנת להתרשם מהמקום עצמו, מהאווירה ולבחון את האותיות הקטנות מאחורי הקורס במסגרת הליך ההרשמה.

דגשים לשים לב אליהם בעת הבחירה

לפני הבחירה במוסד הלימודים ובקורס הרלוונטי ביותר, כדאי לבקש להשתתף בשיעור התרשמות. לרוב מדובר בצפייה שלא כרוכה בתשלום וזו הינה חשובה לצורך התרשמותכם מהאווירה בכיתה, מהיחס של המרצה לתלמידים ובכלל ממקצועיותו ומידת העניין בשיעור. קחו בחשבון כי כדאי להעדיף לימודים במסגרת כיתת לימוד קטנה ואינטימית הכוללת מספר תלמידים מצומצם. דבר זה יבטיח לכם יחס אישי מצד המרצה במהלך השיעורים וימקסם את הסיכויים לסביבת לימודים אופטימאלית. כמו כן, בררו מראש את תוכן השיעורים והמרצים שיעבירו אותם. האם מדובר במרצים מוכרים מהתחום או שהינם אנונימיים. האם ישנם גם שיעורים מעשיים שמאפשרים התנסות במהלך הלימודים או שמדובר בשיעורים תיאורטיים בלבד. בנוסף, האם ניתן להכין תיק עבודות במהלך הלימודים, דבר שרלוונטי לתחומים מסוימים והאם יש סיוע בקבלה להתמחות או לעבודה מקצועית בתחום לאחר סיום הלימודים והענקת התעודה המקצועית. לכל אלה יש חלק ומשקל בעת בחירת הלימודים הכדאיים והרלוונטיים ביותר שיוכלו לקדם אתכם מקצועית.

בהצלחה!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות