איתור נזילות בבית

איתור נזילות בבית

החורף כבר כאן ואיתו מגיעים הנזילות, בעיות האיטום ורטיבויות למיניהם. אין זה חריג שדווקא בחורף אנחנו מבחינים בכל אותם ליקויי רטיבות, הסיבה היא פשוטה, הקירות יבשים יותר בקיץ, החום של השמש מייבש רטיבויות מהר יותר מאשר בימים הקרים או כאשר יש גשמים ללא הרף, תופעות כגון רטיבות בקיר, מים בתקרה הם דבר שמהר מאוד תבחינו בו בחורף. הנכון ביותר הוא לבצע בדק בית לכלל מערכת הצנרת ולאיטום של המבנה, לא אחת תגלו ליקויים בעייתיים שחובתכם היא לפתור אותם. הבעיה היא לא רק ההבחנה באותם בעיות אלא שאם לא תטפלו בהן הם יתפתחו לפטריות, כתמים שחורים ולא אסטטית ולעתים עם הזנחה נכונה אפילו להרס הטיח שעל הקיר או התקרה. לכן ברגע שאתם מבחינים בבעיית רטיבות ראשית חשוב מאוד לאתר את המקור שלה ומיד לאחר מיכן לטפל בה.

בדק בית וליקויי איטום

בדק בית הינו מבחן בו בוחנים את הבית למטרת מציאת ליקויים שונים, בין המבחנים והבדיקות שנעשות ישנה בדיקת איטום, זו בדיקה חשובה מאוד שמאפשרת לנו לגלות בעיות כגון חדירת מי גשמים מהגג, חדירת מים מהחלונות או מהמשקופים או בעיות באיטום בין החוץ לפנים. כל ליקוי או בעיה שמתגלים חייבים להיות מתוקנים על מנת למנוע נזקים עתידיים חמורים החל מבעיות בצבע ועד לבעיות בטיח. חשוב לציין כי בעיות נזילות ואיטום בפרט הם בעיות שנפוצות מאוד ובאותה נשימה המטרידות ביותר, אין הסבר חד משמעי מדוע יש כל כך הרבה בעיות איטום ולמה הם חוזרות על עצמן אבל אם הן מתגלות אז חייבים לתת עליהם את הדעת ולטפל בהם ללא שהות. נשאלת השאלה כאשר מגלים בעיות איטום בבדק בית על מי חובת התיקון חלה? על בעל הדירה, הקבלן שיתוף של שניהם יחד?, על מנת לענות על שאלה זו ראשית צריך להסביר כי בדק בית לאיתור נזילות ורטיבויות מיועד לבעלי דירות שרכשו דירה חדשה מקבלן, לאלו שרכשו דירה או בית מיד שנייה, כאשר יש עילה לתביעה לצורכי ביטוח או סכסוכים בין שכנים. כל מקרה לגופו מחייב טיפול מתאים.

מה בעצם נותן לנו בדק בית לבדיקות איטום

בדק בית אחת הבעיות האמתיות כאשר בדק בית מאתר ליקוי באיטום היא לא הדרך לתקן אותו אלא מי לוקח אחריות על התיקון?, תמיד מנסים להתנער מאחריות אבל בסופו של יום העלויות לתיקון הן גבוהות ומישהו צריך לשלם. ראשית כל כל עוד הבית חדש ובשנת הבדק שלו האחריות חלה על הקבלן, בתנאי שהליקוי באמת מוגדר כליקוי ולא קשור לקידוח צנרת מזגן שביצעתם ואז האחריות היא על מתקין המזגנים. בדק בית למעשה חוקר את מקור הבעיות ויודע להצביע באופן חד משמעי על מי מוטלת האחריות. לדוגמה חדירת מים מהמרפסת מהווה את אחד הגורמים העיקריים לאריחים שמתחילים לאבד יציבות, אם המרפסת לא רוצפה כראוי, לא מולה רובע בין החריצים הרי שסביר להניח כי מים יחדרו פנימה ויגרמו לחול לשקוע.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות