בדיקת דם במקום מי שפיר

כחלק מהבדיקות הנדרשות לביצוע במהלך ההריון היא בדיקת מי שפיר- מטרת  הבדיקה היא לגלות האם קיימים מומים בעובר. בשנים האחרונות ניתן למצוא לא מעט נשים אשר בוחרות לבצע בדיקת דם במקום מי שפיר. ישנן נשים הבוחרות לבצע את הבדיקה בשל השקט האישי שלהן ואחרות כתחליף לבדיקת מי שפיר.

ההחלטה האם לבצע את הבדיקה צריכה להתקבל משיקולים שונים

ההחלטה האם לבצע את הבדיקה צריכה להתקבל כתוצאה משיקולים שונים. נשים רבות עשויות לבצע בדיקת דם במקום מי שפיר כתוצאה משיקולים שאינם נכונים ולהכניס את עצמן לצרות רבות.

מי ניגשות לביצוע בדיקת דם

מרבית הנשים הניגשות לביצוע בדיקת דם במקום מי שפיר הינן נשים שעברו את גיל 35 ולא מומלץ עבורן לבצע את בדיקת מי השפיר. באמצעות  בדיקת דם פשוטה הן מרגישות טוב יותר ורגועות- הן חשות כי על ידי ביצוע בדיקת דם עשו את כל המאמץ הדרוש.

אמינותה של הבדיקה

בדיקת מי שפיר נחשבת בדיקה אמינה במיוחד בהשוואה לבדיקת דם. לפי בדיקת מי שפיר, נקבע האם להמשיך את ההריון או שמא לקבל החלטה על הפסקתו. באמצעות הבדיקה ניתן להחליט על מידת בשלות הריאות של העובר. לעומת זאת בדיקת דם עומדת על 99% – הבדיקה מנבאת סבירות לתרחישים מסוימים

טרם הבדיקה חשוב מאד לקבל את הייעוץ הדרוש

בהתאם להנחיות האיגוד האמריקאי, חשוב מאוד טרם ביצוע הבדיקה לקבל ייעוץ על חשיבות בדיקת מי שפיר ובדיקת דם.  קבלת הייעוץ צריכה להיות אצל הרופא המטפל.

בחירת רופא מטפל בעל ניסיון רב בתחום

על מנת לקבל את ההחלטה החשובה ביותר חשוב להתייעץ עם רופא בעל ניסיון רב בתחום אשר יש ביכולתו להסביר אודות היתרונות והחסרונות של הבדיקה בהשוואה לבדיקת מי שפיר. רופא בעל ניסיון רב ידע להסביר את היתרונות והחסרונות, דבר אשר יוביל לקבלת החלטה.

לסיכומו של דבר

בכתבה הבאה הצגנו את השיטה החדשה לבחינת מצב העובר במהלך ההריון. מדובר בשיטה התופסת תאוצה ולכן חשוב מאד להביא את היתרונות והחסרונות על מנת לבחון אותה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות