בין מוזיאונים בעולם למוזיאונים בירושלים: הכירו את המוזיאונים שמראים צד אחר ביהדות

חגי תשרי מתקרבים בצעדי ענק ומביאים עמם התחלות חדשות, חגים ומועדים. וחגי ישראל הם הזמן המושלם לצאת לטייל ברחבי הארץ. נצלו את חופשת החגים וצאו עם הילדים לאסוף חוויות חדשות. בין שלל טיולי טבע, אפשר למצוא גם לא מעט מוזיאונים. אז מה כדאי לעשות עם הילדים בחג? בדיוק בשביל זה ריכזנו עבורכם המלצות מהנות שמתאימות לכל סוג של משפחה.

כך למשל, עיר הבירה שלנו ידועה בגיוון העדתי, ההיסטורי והתרבותי שבה. העושר המיוחד הזה, צובע את העשיר בקשת של חוויות, רגשות ותחושות. כדי לשמר את הערכים ההיסטוריים והתרבותיים, הוקמו שלל מוזיאונים בירושלים הפונים לקהל הישראלי והבינלאומי, למשפחות וגם ליחידים. פנו לעצמכם כמה שעות, ובואו להעשיר את הידע בשדרת המוזיאונים הירושלמית.

מוזיאון ידידי ישראל, ירושלים

אם אתם מחפשים מוזיאון בירושלים קצת אחר ושונה מהנוף הרגיל, כדאי לבקר במוזיאון ידידי ישראל, הממוקם במרכז ירושלים, ומספק לכל המשפחה חוויה ויזואלית חווייתית וטכנולוגית, המובילה אל מסע בעקבות ההיסטוריה של העם היהודי, באמצעות 7 מיצגי מולטימדיה אור קוליים מתקדמים המשלבים עיצוב ואפקטים שלא נראו קודם בארץ.

במוזיאון ידידי ישראל, תחזרו אלפי שנים אחורה, כדי לקבל תנופה קדימה. הוא אינו מציע רק כיף וצבעוני, אלא גם מעביר מסר לימודי על תקומת הם היהודי ועל הסיוע של ידידינו מחוץ לגבולות המדינה.

מוזיאון לתולדות יהודי פולין, וורשה

אין זה עוד מוזיאון שואה המציג גדרות תיל, גרמנים והסבל היהודי בפולין. מדובר בחוויה אחרת ממה שאנו מכירים. המוזיאון לתולדות יהודי פולין חושף את תפארת היהדות. היהודים שעשו את פולין למה שהיא, שהתפרשו לאורכה ולרוחבה בעשרות קהילות, שלחשו לאוזני מלכים, חוזרו על ידי נסיכים.

מוזיאון תרבות יהודי, מרוקו

בעיר אסווירה שבמרוקו, התגוררה בעבר קהילה יהודית גדולה, שתושביה היוו כ-40% מאוכלוסיית העיר. רוב היהודים נמלטו ממרוקו בשל העוינות כלפיהם לאחר הקמת מדינת ישראל ובעשורים שלאחר מכן. כיום מתגוררים באסווירה פחות מקומץ יהודים, וזו אולי הסיבה שהחליט אנדרה אזולאי, יהודי מרוקני המשמש כיועץ בכיר למלך, ליזום את מוזיאון התרבות היהודי, שמשמש להנצחה, מרכז מחקר, בית כנסת ואולם לאירועי תרבות.

המוזיאון היהודי בוינה, אוסטריה

המוזיאון היהודי בונה פותח דלת להיסטוריה היהודית העשירה בוינה, וזאת באמצעות טכנולוגיה חדישה במיוחד. המוזיאון היהודי פרוש על פי שני מבנים במקומות שונים: המוזיאון היהודי ב-  Dorotheergasse  והמוזיאון היהודי ביודנפלאץ. המוזיאון שלב בין נושאים חברתיים וגלובליים, יהדותה של וינה ואמנות בת זמנו לצד אמנות יהודית מסורתית.

המוזיאון היהודי בפראג

אחד מהאתרים המבוקשים והמתויירים ביותר בקרב המטיילים הישראלים בפראג. אם אתם שם, כדאי לבקר. המוזיאון שוכן בתוך הרובע היהודי בפראג ומשתרע על מתחם של כמה מבנים שונים הכוללים בית כנסת, בית עלמין ומבנים נוספים. כרטיס הכניסה, כולל גם סיור מודרך ברובע היהודי יחד עם ביקור במוזיאון.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות