אינטליגנטי קשוב ורומנטי: איך להשמיש את הבית החכם לכבוד ט"ו באב?

נהוג לומר על העולם הדיגיטלי שהוא מנכר ומרחיק אותנו האחד מהשני. אבל זה לא בהכרח נכון – הנה מדריך חכם על איך לנצל בית חכם ליצירת ערב רומנטי מושלם לכבוד יום האהבה

העולם הטכנולוגי והדיגיטלי הוא קר יותר ומנוכר יותר. התפיסה הזו מוכיחה את עצמה פעם אחר פעם, וככל שהיא מתעצמת – יותר אנשים מסתגרים מול מסכים ונעשים פחות ופחות חברתיים. כמה פעמים נתקלתם באנשים המצהירים על אהבתם לבן או בת הזוג ברשתות החברתיות, בפני אנשים שהם לא תמיד מכירים או אוהבים. מה קרה לאינטימיות? האינטימיות, כמו הטכנולוגיה, לא הלכה לשום מקום. היא אמנם השתנתה, אבל ברי המזל שנהנים ממנה ומזוגיות בריאה – צריכים תמיד למצוא דרכים יצירתיות לשמר אותה, אחת הדרכים היא לשלב לתוכה שימוש בטכנולוגיה עכשווית.

בעוד שפעם הוא היה סמל סטטוס למותרות בקרב אנשים אמידים, לאט לאט הופך הבית החכם לכלי נגיש ויעיל ההופך את חיינו לפשוטים יותר. בצד השקט הנפשי שאנו מקבלים מיכולת השליטה והפיקוד על ביתנו בכל רגע נתון – ניתן לנצל את יכולות הבית החכם למטרות חווייתיות נוספות ושוות.

אז לכבוד ט"ו באב המתקרב אלינו במהירות החלטנו לתת לכם כמה טיפים קטנים שיוסיפו רומנטיקה לבית שלכם לערב אחד ואם תרצו – ליותר:

התאורה הנכונה

כשמכניסים רומנטיקה הביתה – צריך להתחיל מהתאורה. תאורה מעומעמת, שעדיין מאפשרת לראות את הבית בבירור אך נותנת לחשכה נוכחות – מעבירה מסר ברור של רומנטיקה ומלבה את האווירה האינטימית. אם בתחילת הערב יש גם ארוחה – השאירו מספיק אור כדי לראות מה יש בצלחת. אם הארוחה היא לאור נרות – עמעמו את האורות מסביב עוד יותר, אך אל תכבו אותם לגמרי, כדי שהחוויה לא תהפוך לביקור במכרה פחם או ערב שגרתי בתקופת ימי הצנע. בכל מקרה כדאי מאד שהמעבר לתאורה הזו לא ייעשה מאור בוהק ומסנוור מדי – זה יכול לגרום לסחרחורת, ולא כך אנחנו מעוניינים להתחיל את הערב הזה.

תריסים מוגפים

כשאתם רוצים אינטימיות – זה רק אתם ועצמכם. העולם לא צריך לדעת מזה. תריסים סגורים מבודדים אתכם מהסביבה ומשאירים אתכם רק עם מי שבאמת מוזמן לערב הרומנטי הזה, ללא תוספות והפרעות.

המוסיקה הנכונה

מוסיקה היא חלק בלתי נפרד מהחוויה הכוללת וכדאי שהיא תישאר לכל אורכו. הכינו מבעוד מועד פלייליסט משירים שקטים שאתם אוהבים או הורידו פלייליסט רומנטי קיים שיכניס אתכם לאווירה. לא חסרים כאלו ב-Youtube ובמגוון אפליקציות ונגנים הניתנים לגישה מיידית ושליטה קלה מהשלט או מאפליקצית הבית החכם, והנה דוגמא. את הערב התחילו עם שיר ששניכם אוהבים והמשיכו משם. את עצמת השמע כוונו כך שתוכלו להאזין לצלילים אך במקביל גם לשמוע את עצמכם משוחחים זה עם זו. מוסיקה, כמו שיחה טובה – צריכה לערוב לאוזן ולא להילחם על מקומה.

אהבה בטמפרטורת החדר

גם כשהזוגיות לוהטת הבית צריך להיות המקום הכי נעים ונוח להיות בו. קבעו מראש באפליקציה את הטמפרטורה הנכונה ביותר לבלות בה. מחקרים וניסיון מלמדים כי הטמפרטורה האופטימלית נעה בין 22 ל-25 מעולת. אל תחממו ואל תקררו את הבית יתר על המידה – גם אם מזגן מקפיא זה הדבר שהכי רוצים כשנכנסים הביתה בערב אוגוסט שגרתי – אין צורך לקחת את זה לקצה ולהפוך את הסלון או המטבח שלכם לאיגלו, ולהרוס לכם את הערב בזמן שתנסו לייצב טמפרטורה קבועה ומיטבית.

סרט טוב

אנחנו לא הולכים להמליץ לכם על סרטים רומנטיים טובים כי יש המון מאלו ולא חסרות המלצות עליהם. עם זאת אנחנו עדיין מזכירים לכם כי ארוחה קלה מול סרט מרגש ומחבר יכולה להיות לא פחות רומנטית מארוחה לאור נרות.

הכל בלחיצת כפתור

את כל הדברים שציינו למעלה ניתן לעשות גם ללא בית חכם, אך כל הקסם הוא ביכולת לשלב את כל המרכיבים ולהפעיל אותם בו זמנית, כך שההפתעה גדלה והחוויה מתעצמת. הגדירו את התנאים האופטימליים מראש וכך תגיעו מוכנים לרגע הנכון. יתרה מזו – את הנתונים וההגדרות שלכם לערב רומנטי ניתן לשמור באפליקציה, וכך תוכלו בהחלטה של רגע להכנס ל"מוד" זוגי ואינטימי ולהתאים את הבית אליו בלחיצת כפתור.

העיקר זה הרומנטיקה

כתבנו לא מעט על האווירה והאמצעים הטכנולוגיים שיכולים לעצב אותה לפי בקשתנו. אבל בסיכומו של עניין – החג המתקרב אלינו מדבר על אהבה בין אנשים, וזה הדבר שהכי חשוב לזכור. תאורה מרגיעה, מוסיקה מצוינת ובית חכם שמספק לו אותן בנגיעה הם לא תחליף למבט, חיבוק וחום אנושי, ואלו מגיעים בלי תנאים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות