בר מצווה דתית

החברה החילונית והחברה הדתית שונות למדי. ערכים שונים ומנהגים אחרים מאפיינים את החברה הדתית לעומת החילונית. גם מנהגים כמו בר מצווה נחגגים באופן שונה למדי בקרב דתיים לעומת חילוניים. הדבר המשותף במקרה של בר מצווה בין נערים חילוניים ובין נערים דתיים הוא חשיבות המנהג. גם עבור נער דתי וגם עבור נער חילוני בר המצווה הוא מאורע חשוב שמסמל מעבר מילדות לנערות.

מה מאפיין בר מצווה דתית?

בין אם רואה הנער לנגד עיניו את עול המצוות שהוא מקבל על עצמו ובין אם רואה לפניו את תקופת הנעורים התוססת שעתידה להתחיל בקרוב, מדובר בשלב מכריע בחייו של כל נער ולכן על ההורים לנהוג משנה רגישות בעת ההכנות לבר המצווה. טקס בר המצווה בחברה הדתית מאופיין בדגש על הממד הרוחני, כאשר בזמן הטקס מסיר האב את האחריות על חטאיו של הבן ובעצם בכך הופך אותו לנער שקיבל על עצמו את עול המצוות.

כנסו לאתר של ידידה הפקות לקריאה על בר מצווה דתית, הפקת אירועים ברמה שלא הכרתם בארץ!!

ברוך שפטרני מעונשו של זה

כאשר אומר האב ברוך שפטרני מעונשו של זה, הכוונה היא כי מעתה אחראי הבן על חטאיו בעצמו. בר מצווה דתית ניתן לחגוג במגוון דרכים, אך הדרך המכובדת והמרגשת ביותר היא בר מצווה דתית בכותל המערבי. הכותל המערבי מסמל את השריד האחרון של בית המקדש שהוא הבית הרוחני של העם היהודי, ומשום כך חילוניים וגם דתיים רבים חוגגים את בר המצווה בכותל המערבי. המאמר הבא מציע כמה דגשים חשובים בדרך לחגוג בר מצווה דתית או חילונית בכותל המערבי.

הגעה לכותל

מבחינת דרכי הגעה, ניתן להגיע בקלות רבה לכותל המערבי בתחבורה הציבורית שעוצרת בסמוך לשער האשפות שמוביל ישירות לכותל המערבי. עקב אילוצי חניה בעייתיים באזור הכותל לא מומלץ להגיע עד לשם ברכב פרטי. ניתן להחנות את המכונית בבנייני האומה ומשם לקחת אוטובוס או מונית. אם בכל זאת בחרתם להגיע עם רכב פרטי עד הכותל נסו את מזלכם בחניו הרובע היהודי או בחניון גבעתי שסמוך לעיר העתיקה.

תיאומים

אם מדובר במשפחה גדולה שנוסעת יחד, דבר נפוץ במיוחד בעת חגיגת בר מצווה דתית, כדאי לשכור מיניבוס שייקח אתכם עד לכותל המערבי ויחזיר אתכם משם. חשוב לזכור כי משפחות רבות עורכות בר מצווה דתית וחילונית בכותל המערבי, ולכן בהזמנה שחכם חשוב לרשום מהו מקום המפגש שממנו יוצאים יחד אל הרחבה כדי להתחיל בטקס. אחרת, אתם מסכנים את האירוע בבלגן שלם שיפגע בתקינות הטקס.

במקרה שיש צלם שאמור להגיע לצלם את בר המצווה הדתית, קבעו מראש מקום מפגש. הדבר יחסוך לכם זמן וריצות מיותרות ביום האירוע.

אנו מתמחים גם בהמון סוגי אירועים, בין השאר הפקת בר מצווה מיוחדת ומקורית,  רעיונות ואטרקציות שלא הכרתם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות