גמילה מאלכוהול, קודם צריך להודות שיש בעיה

התמכרות לאלכוהול (אלכוהוליזם) הינה בעיה כרונית שהולכת ומתפתחת עם חלוף הזמן ופוגעת בעיקר בבריאות הנפשית הגופנית והיכולת לתפקד. אדם נחשב אלכוהוליסט ברגע שהוא לא מסוגל להפסיק לשתות, למרות שהוזהר שהדבר עלול לגרום לו לבעיות רבות אחרות וגם רפואיות, אותו זה לא מעניין, ככל שאדם שותה אלכוהול, הגוף שלו יוצר תלות בנוזל שתלך ותגבר. כשאדם מכור מנסה להפסיק קצת לשתות, מתחיל לרעוד להזות ואפילו להזיע יותר מהרגיל. האדם לא יכול להפסיק לחשוב על אלכוהול, להתעסק עם בקבוקי אלכוהול, זה הדבר הראשון שהוא רואה בבוקר כשמתעורר והדבר האחרון שהוא רואה בלילה כשהוא הולך לישון. האדם מכור אך איך ניתן לעזור לו בגמילה מאלכוהול.

ממה נגרמת בעיית האלכוהוליזם ואיך מתבצעת הגמילה מאלכוהול?

בעיית האלכהוליזם נגרמת בעיקר משלושה גורמים, גנטיקה, קרוב ממדרגה ראשונה הוא אלכוהוליסט והתמכרות זו עלולה גם לעבור למתבגר, גורמים פסיכולוגיים: כשאדם נמצא במתח ובלחץ נפשי, הוא פונה לטיפה המרה להירגע, גורמים סביבתיים: חברים שנוהגים לשתות ולהשפיע על הרגלי השתיה של המבוגר או המתבגר.

כשאלכוהוליסט מבקש עזרה, זה השלב הראשון, הוא מודה שיש לו בעיית שתייה וצריך לטפל בה, אם אינו מודה שיש לו בעיה, מאוד יעזור אם חברים קרובים ינסו לעזור לו. לפני שפונים לאדם שיש לו בעיית שתייה, דבר ראשון צריך לפנות לאנשי מקצוע להתייעץ ולקבל הדרכה. גמילה מאלכוהול הינה תהליך שמותאם לכל אדם לפי מצב ההתמכרות שלו וגם לפי מצב פסיכו-סוציאלי, כלומר לעבור תהליך גמילה כזה עם תמיכה במסגרת משפחתית הינו מאוד חשוב, אם אדם נמצא במצב דיכאון צריך לדעת גם לאבחן את זה.

ישנם כמה סוגים של מסגרות טיפול בתהליך הגמילה האישי: גמילה באשפוז, במסגרת זו שנמשכת בין מספר ימים לשלושה שבועות, מתאפשר "לנקות" את הגוף מאלכוהול ללא תסמינים של רעד בלבול והזיות, המסגרת שניה היא במסגרת יומית, המטופל מגיע למרכז גמילה ובו ישנם אנשי מקצוע ורופא שמנהל מעקב רפואי על התהליך. המסגרת השלישית, מסגרת תרופתית, ניתן לתת תרופות מסויימות שמדכאות את הרצון העז לאלכוהול והופכות אותו ללא נעים. המסגרת הרביעית קשורה לאחר הגמילה הראשונית, טיפול פסיכולוגי אישי או קבוצתי מטרתם להקנות לנגמל הרגלי חיים שיעזרו לו להימנע מלחזור להתמכרות לאלכוהול.

למידע נוסף http://retorno.org.il/מרכז-גמילה/גמילה-מאלכוהול/

כתיבת תגובה

תפריט נגישות