יתרונות המעבר על דוגמא למבחן פסיכומטרי כחלק מתכנית הלימודים לבחינה

אחת הדרכים הפופולאריות ביותר ללמוד למבחן הפסיכומטרי, היא להצטרף לקורס מתקדם שמטרתו להכשיר את התלמידים בצורה ממוקדת ומופקדת, להצלחה במבחן. אחד הכלים בלעדיהם לא ניתן להצליח בבחינה, הוא לעבור על דוגמא למבחן פסיכומטרי (ואפילו יותר מאחד, תתכוננו) בכדי להיחשף לרמה שמחכה לכם במבחן, להתמודד עם מגבלת הזמן והתנאים הלא-אידאליים אותם תיאלצו לפגוש בעוד מספר חודשים. 

דוגמא למבחן פסיכומטרי – יתרון ענק לנבחנים

לפני שנפרט מדוע מעבר על דוגמא למבחן פסיכומטרי הינו בעל חשיבות גדולה כל כך, נסייג לרגע ונזכיר שאמנם מדובר בחלק בלתי נפרד מקורס הפסיכומטרי ובכלל מתהליך ההכנה למבחן, אך אין למהר ולגשת לשלב זה מהר מידי. אם אינכם מכירים את סוג התרגילים והשאלות עמם תתמודדו, אין כל טעם שתנסו לפתור מבחנים אמיתיים. הדבר רק ילחיץ אתכם ויכניס אתכם לפאניקה!

עם זאת, כשתקבלו את ההוראה להתחיל ולפתור מבחנים, תגלו שיש לכך יתרונות רבים;

  • עומדים בזמנים – הפסיכומטרי מבוסס על זמן; לכל פרק זמן מוגבל למענה על שאלות וככל שתכירו יותר סוגי שאלות, תכירו את הדרכים לפתור אותן ותתאמנו על פתרון תחת לחץ של זמן – תגיעו מוכנים יותר לבחינה.
  • לשאוף גבוה – עדיף לשאוף לציון כמה שיותר גבוה מאשר להשקיע מאמץ בינוני ולהתאכזב מהציון. כשאתם עוברים על מבחנים אמיתיים אתם נהנים מהזדמנות נהדרת לשפר ביצועים, לצבור בטחון ולהגביר את הקצב רגע לפני הבחינה עצמה.
  • לעלות רמה – בסופו של דבר אי אפשר באמת לדעת מה המרכז הארצי לבחינות מתכנן, ולפעמים השאלות בבחינה הן ברמה מעט יותר גבוהה מאלו שנלמדו בקורס. ככל שתפתרו יותר מבחנים אמיתיים כך תוכלו לאמוד את הרמה ולהתכונן אליה היטב.

הצלחה כבר בפעם הראשונה

דוגמא למבחן פסיכומטרי תאפשר לכם להגיע מוכנים יותר לאתגר שמעולם לא התמודדתם עמו לפני כן. כמו כל דבר בחיים, ידע הוא כוח והכנה טובה יותר תביא לתחושת בטחון, והצלחה בטוחה יותר. על כן, מומלץ שלא להתפשר ולמצוא לעצמכם זמן לעבור על כמה שיותר בחינות לדוגמא משנים עברו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות