הבדלים בין פוליסות לביטוח משכנתא

כל אדם אשר מעוניין לקחת משכנתא מהבנק חייב לרכוש ביטוח משכנתא. קיימים סוגים שונים של פוליסות לביטוח משכנתא ובהם הבדלים משמעותיים.

מה זה ביטוח משכנתא

מה המהות של ביטוח משכנתא – זאת פוליסה אשר מיועדת לבנק שמעניק את המשכנתא לאדם שמעוניין לרכוש נכס והפוליסה מבטחת את הבנק שבכל מקרה הוא יקבל את כספו בחזרה.

איזה מקרים הפוליסה מכסה –  לביטוח משכנתא קיימים שני רכיבים עיקריים: ביטוח חיים וביטוח מבנה. הראשון מתייחס למצב הבריאותי של הלווה, במקרה של מוות פתאומית יתרת סכום המשכנתא תועבר לבנק ע"י חברת הביטוח. השני מתייחס לנכס ומכסה במקרים של נזקים מהותיים לנכס עצמ, במקרים האלו חברת הביטוח תישא בהוצאות אושהיא תמשיך לשלם את יתרת תשלומי המשכנתא לבנק.

הדבלים בין הכיסויים

ישנם שני היבטים של ביטוח משכנתא אשר דומים בין חברות הביטוח השונות: כיסוי שמעניק הבנק וסעיפי נכס השונים. הפוליסה תכלול גם כיסוי למצבים של שיעבוד הנכס או פיגורים… גם אם ההגדרה הבסיסית בין הפוליסות דומות והפרשנויות והכיסויים שכל חברת ביטוח מעניקה להן ממש שונות.

קיימים הבדלים משמעותיים בין הפוליסות – הראשון הוא המשך תקופת זמן של הביטוח, וזה אומר שחברת הביטוח היא זאת שתחליט אם הפוליסה תהיה לשנה אחת (כל שנה צריכים לחדש אותה) או שהיא תהיה לכל תקופת המשכנתא. לכל אחד מהמצבים האלו יש יתרונות וחסרונות משלו.

הרחבים לפוליסה

למשל אפשר להרחיב את המרכיב של ביטוח חיים שיכסה גם במקרים של נכות קבועה או זמנית, במקרים של אובדן כושר עבודה ועוד. אפשר גם להרחיב את הביטוח מבנה שיכליל גם מקרים של פגיעה בצד ג', כיסוי נזקים לבעלי חיים ועוד.

לכל חברת ביטוח יש זכות לקבוע אפשרויות הרחבה שונות וגם לדרוש תשלום יחסית גבוה עליהם. אבל עדיין כל ההרחבים האלו אינן מייקרות את עלות הפוליסה באופן משמעותי ובהרבה מקרים הם כבר ניתנות כמתנה עבור הלקוח.

כמה עולה ביטוח משכנתא

עלות ביטוח משכנתא נקבע על פי מצבו הכלכלי והבריאותי של המבוטח והנכס. אדם בריא וצעיר ישלם פחות מאדם מבוגר שמעשן למשל. לכן ניתן לראות פערים במחירים לא רק בין החברות הביטוח השונות אבל גם בין המבוטחים עצמם.

השוואת מחירים

כיצד אנחנו יכולים לדעת אם פוליסת הביטוח כדאית?  אנחנו צריכים לעשות השוואת בין ביטוחי משכנתא. אפשר לעשות את השוואה הזו באינטרנט, ישנם אתרים שמאפשרים לראות את ההבדלים בין הפוליסות השונות בגובה הכיסוי ובתנאים למימושו.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות