ההבדלים בין מסחר בשוק הישראלי והשוק האמריקאי

 

 

ישראל וארה"ב הן מדינות הקרובות זו לזו בהרבה מאוד מובנים, אך גם כמובן רחוקות ושונות מאוד זו מזו באינספור פרמטרים. עבור ישראלים רבים הסוחרים בשוק ההון המקומי והקטן, השוק האמריקאי הוא למעשה החלום הגדול והיעד המרכזי להגשמת שאיפות המסחר וההתעשרות שלהם. וזאת לא בכדי, מדובר על שוק פיננסי אדיר, עם מגוון עצום של נכסים ומכשירים פיננסיים, בורסות שונות ושלל אפשרויות מסחר. אך בדומה להיבטים אחרים בין המדינות, גם בשוקי ההון והמסחר ישנם הבדלים בין השוק הישראלי לשוק האמריקאי, נעמוד על חלק מהבדלים אלו במאמר הבא.

 

אם למשל, מעניין אתכם לסחור באופציות דיגיטליות – זה משהו שניתן לעשות גם בשוק הישראלי וגם בשוק האמריקאי.

 

ראשית כל, גודלו של השוק

הנקודה המרכזית והראשונה שיש לציין בהקשר של ההבדלים בין מסחר בשוק הישראלי והשוק האמריקאי היא כמובן גודלו של השוק הפיננסי. בישראל שוק ההון קטן ולמען האמת לא מאוד משוכלל, יש לנו בישראל בורסה אחת והיקף הנכסים מוגבל – באופן הגיוני לחלוטין אגב בהתחשב בגודלה הפיזי של המדינה ושל הכלכלה המקומית. בארה"ב לעומת זאת, הסיפור שונה לגמרי. מדובר על הכלכלה הגדולה בעולם, בפערים גדולים על יתר המדינות (כולל סין), שוק פיננסי עם אינספור נכסים סחירים, מכשירים פיננסיים מורכבים וכמו כן כמה וכמה בורסות שונות.

 

עקב גודלו של השוק האמריקאי והיקף הנכסים שבו, מדובר על שוק קלאסי ואטרקטיבי מאוד לסוחרי יום, למשקיעים לטווח ארוך ולכל מי שרוצה לגוון את השקעותיו ולפזר סיכונים באופן גלובלי והן מבחינת מט"ח. גם השוק הישראלי אטרקטיבי ומציע הזדמנויות, כמו גם נכסים מוכרים וקרובים פיזית לסוחרים, אך לצורך העניין, כל הבורסה הישראלית לני"ע היא אחוז קטן בלבד מבורסת  NYSE למשל.

 

הבדלי מיסוי רווחי הון

 

נושא המיסוי הינו רחב ומורכב מאוד כמובן והוא בלבד מספיק לסדרת מאמרים. אך חשוב להבין ולהכיר את הבדלי המיסוי בין השוק הישראלי לשוק האמריקאי, כאשר הכוונה היא בעיקר למס רווחי הון. בישראל מס רווח הון של 25%, באופן גורף, אך בארה"ב מערכת המס שונה ומבחינות מסוימות מורכבת יותר. כך שלא על כל רווח הון יושת מס ישיר ומיידי בארה"ב, אך בחישוב שנתי כולל של ההכנסות יתכן והמשקיעים ישלמו יותר מס בארה"ב לעומת ישראל. היבט זה הופך משמעותי בעיקר בסכומי כסף גבוהים מאוד וכאשר לנישום יש הכנסות ורווחי הון משמעותיים ממקורות שונים.

 

בארה"ב יש בורסה לאופציות בינאריות, בישראל המסחר דרך ברוקרים פרטיים

 

בארה"ב, למרות המקובל אולי לחשוב, קיימת רגולציה מהותית ומורכבת על השווקים הפיננסיים. כך למשל למרבית הברוקרים הפרטיים הבינלאומיים אסור לספק שירותי מסחר באופציות בינאריות לתושבי ארה"ב. לחלופין, בארה"ב פועלת בורסת Nadex שמהותה אספקת פלטפורמת מסחר מוסדרת ומפוקחת באופציות בינאריות. בשוק הישראלי, תחום מסחר צומח ודינמי זה מתנהל מול ברוקרים פרטיים המספקים שירותי מסחר ללקוחותיהם.

 

כמו כן, בארה"ב נהוג לסחור בעיקר באופציות בינאריות קלאסיות ופשוטות (Call או Put), בעוד בישראל ובאירופה קיימים כבר סוגים אחרים של אופציות, כמו אופציות נגיעה, אופציות גבוה-נמוך וכיוצא באלו.

 

קבלו טיפים נוספים באתר financeking, האתר הנותן מידע פיננסי ומתעדכן על בסיס קבוע.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות