הכנת הסמינר בבית? לא בטוח שזה רעיון טוב

ארבעת הקירות שלכם מסתמנים כמקום הבטוח והמגן ביותר עבורכם. למרות שמדובר על המקום שאתם כנראה הכי אוהבים לשהות בו, כדאי לשקול היטב האם הבית הפרטי שלכם הוא גם המקום המתאים ביותר לעבוד בו על העבודה האקדמית הגדולה שלכם – הסמינר. רגע לפני שגם אתם מארגנים את הפרטים האחרונים, לרבות לוחות הזמנים והלוקיישן בו תעמלו על המלאכה, הכירו את החסרונות שבללמוד בכותלי הבית:

צרו תחימה בין חלל המחייה ובין חלל העבודה:

הדבר הראשון והחשוב ביותר הוא ליצור תחימה בין חלל המגורים שלכם וחלל העבודה. תחימה שכזאת חיונית מאד לטווח הארוך שכן היא משמרת מוטיבציה. בעת שתשהו יום שלם בבית מבלי לצאת ממנו, אתם יכולים להגיע מהר מאד למצב בו יהיה לכם קשה לשהות בבית. דמיינו לעצמכם את יום הלמידה שלכם: אתם מתעוררים בבוקר, מתיישבים בחדר הפרטי שלכם, נודדים לסלון ולאחר מכן לפינת האוכל כי אתם בטוחים שהיא הנוחה ביותר ללמידה. הגיע הערב וסיימתם את יום הלימודים? נותרתם באותו החלל. המסקנה? טפחו את שגרת הלימודים בלוקיישן חיצוני.

ללמוד כל היום בבית? כך מתחילה שחיקה:

הבית שלכם הוא אומנם המקום המוכר לכם ביותר, כך שסביר שגם תרגישו בו הכי בנוח. הבעיה הגדולה היא ששהות ארוכה בבית יכולה לגרום לכם לשחיקה. איך זה קורה? אתם לא פוגשים בחברים או מכרים, אתם לא חשופים לתנועה דינאמית ובעיקר שאתם נמצאים באותו חלל סגור לאורך ימי למידה ארוכים. גם אם אתם אוהבים ללמוד בבית, כדאי להגביל מראש את שעות הלמידה שלכם בחלל זה. המטרה? לא להגיע לשחיקה בשיא ההכנות שלכם. כך לדוגמא, אם רכשתם שירות של כתיבת עבודה סמינריונית בתשלום, חלקו את העבודה ביניכם ובין צוות הכותבים המקצועי, כאשר את החלק שלכם תוכלו לטפח גם בבית שלכם וגם בחלל חיצוני אחר שתבחרו.

גירויים רבים בדמות מיטה, טלוויזיה ומטבח:

אם למדתם בעבר בבית שלכם, לבטח אתם מודעים לקלות הרבה שבה ניתן לשבור את רצף יום הלמידה. הדבר הקל ביותר שתוכלו לומר לעצמכם הוא שאתם "כבר חוזרים ללמוד". בפועל? יום למידה נוסף הוכתר כפיאסקו. בבית הפרטי שלכם אתם חשופים להמון גירויים שמטבע הדברים אטרקטיבים הרבה יותר מהכנת עבודת סמינר: החל ממנוחה על המיטה בשעת הצהריים, דרך צפייה ממושכת בטלוויזיה ועד גיחות רבות אל המטבח. על כן, כדאי להעתיק את הלימודים למקום אחר שמספק לכם כמה שפחות גירויים.

מקומות אפשריים לעבוד בהם, לפניכם:

אז היכן כדאי ללמוד? תוכלו לטפח את שגרת הלימודים שלכם והכנת הסמינר בספריה של מוסד הלימודים שלכם, בבית הקפה האהוב עליכם, בחללי עבודה הנמצאים בערים ומפעם לפעם אצל חברים טובים. איזון הוא מילת המפתח – צרו לעצמכם שגרת לימודים מגוונת שתאפשר לכם לשמור על מוטיבציה לאורך זמן.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות