הלוואות חוץ בנקאיות – כיצד לבחור את ההלוואה המתאימה

רבים מוצאים עצמם במהלך החיים זקוקים לסיוע כספי. בין אם לצורך רכישת רכב מתקדם, או אולי כדי להגשים חלום ולעצב מטבח חדש בבית, אחת הדרכים לעשות זאת היא באמצעות הלוואה. אם בעבר הגוף היחיד שהציע אותה היו הבנקים, הרי שכיום ישנן מסגרות נוספות, אליהן אפשר לפנות כדי לקבל הלוואה. הלוואות חוץ בנקאיות משמשות כפתרון עבור רבים, אך בתנאי שיודעים כיצד לבחור אותן. כיצד בוחרים הלוואות מסוג זה? על כך, במאמר הבא.

  • מהו הסכום הנדרש לכם – כשבוחרים הלוואות חוץ בנקאיות, שכפי שמעיד שמן, מוצעות על ידי מסגרות שונות שאינן הבנקים, חשוב לבחון אותן נכון, אך קודם כל חשוב להגדיר את הסכום הנדרש. ישנן הלוואות הכוללות סכומי כסף גבוהים במיוחד, בעוד שאחרות מציעות סכומים נמוכים יותר. מומלץ לבדוק היטב מהו הסכום שזקוקים לו ולא להתפתחות לבקש סכום גבוה מעבר לזה.
  • מהם תנאי ההלוואה – ניתן למצוא היום מגוון רחב מאד של הלוואות חוץ בנקאיות. הלוואות אלו כוללות, במסגרתן תנאים שונים וחלקן אף מוצעות לצרכים מאד מסוימים. רגע לפני בחירתה של ההלוואה חשוב לבדוק את תנאיה. ייתכן שתגלו לא מעט הלוואות, שתוכלנה לעזור לכם, אולם לא כולן בהכרח תתאמנה לכם. ולכן, חשוב לבדוק את התנאים השונים של כל אחת ואחת, את פריסת תשלומי ההחזר, את הקנסות שיש לשלם במידה ולא עומדים בתשלומים ובכלל, כל תנאי ופרט שקשור בהלוואה שיכול לעזור בקבלת ההחלטה.
  • מי מציע אותה – בעוד שבעבר מרבית ההלוואות הוצעו על ידי הבנקים, הרי שכיום אפשר למצוא לא מעט כאלו המוצעות על ידי חברות האשראי, חברות הביטוח, חברות ההשקעות השונות ועוד. מומלץ לפנות אל גורם מסודר, מוכר וגם מקצועי. במידה ומחליטים לקחת הלוואה כדאי לבדוק האם הגורם שאליו פונים אכן מתמחה בכך ומכיר את התחום. ישנן לא מעט מסגרות, שכדי למשוך אליהן לקוחות חדשים המעוניינים בהלוואה, מציעות פתרונות אטרקטיביים מאד. כדאי שלא להתפתות לכך ולבחון היטב במי מדובר בטרם מחליטים לקחת את ההלוואה.
  • התייחסות לאותיות הקטנות – לצד כל הלוואה ישנה סדרה של תנאים, הנלווים לה. בעוד שמרביתם ברורים מאד, אחרים מורכבים וישנם גם את אלה שכלל לא מודעים אליהם אם לא מקפידים לקרוא את האותיות הקטנות. חשוב לבדוק היטב את ההלוואה, להשקיע בקריאת תנאיה וכן לשים לב גם לאותיות הקטנות, שפעמים רבות, חשובות במיוחד וכוללות מידע שכדאי לדעת אותו לפני שלוקחים את ההלוואה.

לסיכום

המבחר הרב, שלא כמו בעבר, של ההלוואות המוצעות כיום על ידי גורמים חיצוניים שאינם הבנקים, עשוי לבלבל מעט. אולם, אם בודקים את התנאים של כל הלוואה, אם נעזרים במומחים בתחום כדי לבחון את מידת כדאיותה, ובעיקר, אם לא מתפתים לבחור הלוואה שאיננה מתאימה, אפשר ליהנות מפתרון פיננסי מצוין שיכול לעזור בהמשך.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות