המכירה הגדולה של וילי-פוד של צבי ויליגר

צביקה ויליגר (צבי ויליגר) הוא איש עסקים בולט מזה קרוב ל- 3 עשורים, אולם את עיקר פרסומו השיג בשנת 2014, כש"וילי פוד" – החברה שייסד יחד עם אחיו הצעיר יוסי – נמכרה לחברת "אמבלייז" שבעלותו של איש העסקים אלכסנדר גרנובסקי בעסקה ששוויה למעלה מרבע מיליארד ש"ח.

ההיכרות בין האחים ויליגר לבין אלכסנדר גרנובסקי

ההיכרות בין צבי ויליגר (צביקה ויליגר) ואחיו יוסי לבין אלכסנדר גרנובסקי החלה כש"וילי פוד" חברה לקבוצת משקיעים אותה ארגן נוחי דנקנר בעזרת גרנובסקי במסגרת הנסיונות שלהם להוביל מהלך שיסדיר את חובות IDB מבלי שדנקנר יאבד את השליטה בקונצרן.

המהלך, כידוע, לא צלח, אולם גרנובסקי התלהב מהאיכויות שזיהה אצל האחים ויליגר (שהכירו היטב את דנקנר בזכות היותה של וילי פוד ספק מוביל של שופרסל), וכן התלהב מ"וילי פוד" ומהפוטנציאל שלה להצליח גם בחו"ל – והציע לצבי ויוסי הצעה אטרקטיבית במיוחד.

עסקת המכירה

עסקת מכירת השליטה ב"וילי פוד" לחברת אמבלייז שבבעלותו של אלכסנדר גרנובסקי התבצעה במרץ 2014.

במסגרת העסקה רכש איש העסקים ממוצא אוקראיני 58% ממניות החברה תמורת 268 מיליוני שקלים, ומאחר שבנוסף התלוותה למכירה זו גם הצעת רכש מהציבור (כפי שמחייב החוק), הרי שבסך הכל עברו לבעלות אמבלייז וגרנובסקי כ- 62% מהמניות תמורת סך כולל של 285 מיליון ש"ח.

על פי תנאי העסקה היה שוויה של וילי פוד ביום המכירה לא פחות מ- 457 מיליון ש"ח, כ- 30% מעל שוויה הבורסאי באותו מועד (שעמד על כ- 359 מיליון ש"ח) והדבר מוסבר בפוטנציאל הגבוה של וילי פוד ובאמונה של גרנובסקי כי יוכל להשביח עוד יותר את יבואנית המזון הגדולה ובפרט לשלב אותה בעסקים השונים שלו בחו"ל.

האחים יוסי וצביקה ויליגר (צבי ויליגר) נותרו בחברה בתפקידי מפתח וממשיכים להיות מחויבים להצלחתה.

מיהי וילי פוד?

וילי פוד נוסדה בשנת 1994, כשנתיים לאחר שצביקה ויליגר (צבי ויליגר) ויוסי עזבו את החברה המשפחתית בעקבות חילוקי דעות עם שותפתם, קבוצת עזרא.

עד מהרה התגלתה החברה החדשה של הוויליגרים כסיפור הצלחה של ממש, והיקף הייבוא שלה לארץ הלך ותפח. נכון לתחילת 2015 מייבאת וילי פוד לישראל כ- 600 מוצרי מזון המתאפיינים במגוון רחב (פסטות, אורז, קולה, גלידה, קפה, תה, שימורי ירקות, שימורי פירות ועוד ועוד). החברה מקפידה להתחדש כל העת ולהתרענן על מנת להתאים לטעמים המשתנים של הציבור בארץ, וכן להציע מוצרים איכותיים במחירים סבירים.

בזכות המגוון הרחב והמחירים המשתלמים נהנית וילי פוד מהצלחה מרשימה, וכך למשל בתשעת החודשים הראשונים של 2014 עמד הרווח הנקי של החברה על כ- 21 מיליון ש"ח והיקף המכירות – על כרבע מיליארד ש"ח.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות