השוואת ביטוח חובה לרכב

האם יש ברשותכם ביטוח חובה לרכב? אם אתם נמנים על אוכלוסיית הנהגים של ישראל, הרי שהתשובה לכך חייבת להיות חיובית- או שתעברו על החוק. יחד עם זאת, העובדה שמדובר ברכישה כה חיונית מביאה לכך שאנשים רבים בוחרים בפוליסה שאינה משתלמת כלל. השוואת ביטוחים יכולה למנוע את זה.

המהות של ביטוח חובה

ביטוח החובה נועד לכסות מקרים של פגיעה גופנית בנהג, ביתר הנוסעים ברכב או בהולכי רגל. נהיגה ללא הפוליסה הזו תגרור לרוב קנס כספי גבוה, וכן מסכנת את הנהג בשלילת הרישיון. זהו התפקיד המסורתי של הביטוח, אשר ניתן במשך שנים רבות במחיר ובתנאים אחידים על ידי כל חברות הביטוח. עד שהגיעה הרפורמה של 1997.

בשנה זו, החליט משרד התחבורה לפתוח את שוק ביטוחי הרכב לתחרות. ההשלכה של צעד זה הייתה מהותית עבור פוליסות ביטוח החובה: פתאום, חברות יכלו לשנות את מחיריהן. נוצרו פערי מחירים, שאפיינו עד אז בעיקר פוליסות ביטוח מקיף או ביטוח צד ג. הדבר השפיע בשני אופנים: ירידת מחירים דרסטית, והגדלת חופש הבחירה.

ביטוח חובה כיום אינו דומה למשנהו

לא צריך להרחיב בדיבור על מספר החברות הפועלות כיום בתחום הפורה מאד של ביטוח רכב. עשרות חברות, גדולות וקטנות כאחד, מציעות את כל אחד מסוגי הביטוחים. גם עבור ביטוח חובה התנאים כיום גמישים פי כמה מאשר בעבר: הדבר מתייחס הן לגובה הכיסוי אשר ניתן, הן לתנאים המדויקים למימוש והן לשורת התוספות האפשריות.

הבעיה העיקרית היא שרבים אינם מודעים לכל האפשרויות אשר ניצבות בפניהם. הם לא מרבים לבדוק את ההצעות של חברות הביטוח השונות, מתוך ידיעה כי הדבר יגזול מהם זמן רב, ושמילא "כל ההצעות אותו דבר". מיותר לציין שזוהי טעות נפוצה, שנותנת את אותותיה בארנק במשך שנים. החדשות הטובות הן שאפשר לעשות כיום את ההשוואה באופן פשוט ביותר.

הכול נמצא באינטרנט. רק תבחרו

כל חברת ביטוח רכב המכבדת את עצמה מאפשרת לראות את פרטי הפוליסות השונות שהיא מציעה באתר האינטרנט שלה. עובדה זו היוותה את הבסיס להקמת אתרי השוואת המחירים. אלה מבוססים על עיקרון פשוט ביותר: מנגנון מתוחכם סוקר את כל הפוליסות באתרי החברות השונים, ועל סמך הנתונים אשר הגדיר עבורו הגולש מראה את ההצעות הרלוונטיות.

מרגע שהתוצאות מופיעות על מסך המחשב, עומדות עבור הגולש שתי אפשרויות ברכישת ביטוח חובה. הראשונה היא ליצור קשר עם החברה אשר הצעתה צדה את עיניו, ולבחון האם התנאים המפורטים באתר אכן מדויקים. לא תמיד, אגב, זה קורה: ידועים מקרים רבים של סוכני ביטוח שניסו להעלות את מחירי הפוליסה המוצגים באתר, למגינת ליבו של הלקוח.

אפשרות אחרת, הניתנת רק בחלק מהאתרים, היא לסגור את העסקה דרך האינטרנט, בלי צורך בגורמים מקשרים. הדבר כמובן הופך את התהליך לפשוט הרבה יותר, ומונע ניסיונות "הונאה" מצד חברות הביטוח. כמובן שיש לבדוק את התנאים עליהם מסכימים בשבע עיניים, וכן לבחון האם תהליך הרכישה מאובטח.

אז במה בוחרים?

היצע האפשרויות של חברות הביטוח השונות מרשים בכל קנה מידה. בין אם בוחרים להשוות את ההצעות באופן עצמאי ובין אם עושים זאת באמצעות אתרי האינטרנט הייעודיים, ניצבים מול החלטה שאינה פשוטה. יש לזכור כי רכישת ביטוח היא עסקה לטווח ארוך, שמסתכמת בלא מעט כספים.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות