חוסר שינה הורס את הקריירה

אתם עובדים יותר כדי להספיק יותר ולהתקדם יותר בקריירה? אם אתם עושים זאת על חשבון שעות השינה שלכם, אתם חייבים להבין את הפרדוקס.

נזקי חוסר שינה מגיעים הרבה מעבר לעצבנות בבוקר – הם עלולים לעצור את הקריירה שלכם. על פי קרן השינה הלאומית בארצות הברית (National Sleep Foundation), אנשים מעבירים עד שליש מחייהם בשינה, אבל לא כל הישנים נוצרו שווים. מבוגרים בני 18 עד 64 זקוקים לשבע עד תשע שעות שינה בלילה בעוד יש כמה שיכולים לתפקד היטב עם חמד עש שש שעות שינה בלבד. גורמים כמו סגנון חיים, תזונה ומקצבים ביולוגיים ממלאים תפקיד חשוב בקביעה לכמה שינה אנו זקוקים ביממה.

מעבדת שינה

לאה ארנולד-סמיטס (Leah Arnold-Smeets) מאתר משאבי האנוש PayScale מציינת שהעלייה בתוחלת החיים משמעותה גם עלייה במספר השנים בחיינו שבהן אנו עובדים. על פי הלשכה לסטטיסטיקה בארצות הברית שינה בלתי מספקת הפכה למגפה שתורמת להופעתן של בעיות בבריאות הגוף והנפש. זה האומר שאם הדברים ימשיכו כפי שהם, ייתכן שכוח העבודה של 2022 יהיה מלא באנשים שחוקים, עייפים וחולים. שינה עשויה לפגוע בעבודה שלכם אפילו יותר מבוס גרוע.

מהן השלכות חוסר השינה? על פי mic.com, הן אובדן זיכרון, כעס ונזק מוחי בנוסף לנזקים אחרים. על פי מחקר שינה שבוצע בבית הספר לרפואה בהרווארד על ידי ד"ר רונלד ס. קסלר (Ronald C. Kessler), חוסר שינה עולה לעובד האמריקאי 11.3 ימים וכ-2,280 דולר ב"אובדן תפוקה" בכל שנה. אולי מסיבה זאת יותר ויותר חברות מעודדות "זמן נמנום" אצל המועסקים שלהן. כמה מחברות הטכנולוגיה הגדולות רכשו עבור המועסקים שלהן "תאי שינה" (sleep pods) או כיסאות שניתן לישון עליהם במיוחד עבור מטרה זאת, כשהכוונה היא לשינה באמצע היום ולא להישארות ללינה במשרד כמובן.

ואף יותר מכך, דרייק בייר מאתר משאבי אנוש -Fast Company מספק תשובה מפתיעה לבעיה הנפוצה של חוסר שינה, שרובכם תשמחו לשמוע: נימנום בעבודה משפר ביצועים ותורם לשיפור הפרודוקטיביות בעבודה.

שינה מספקת מיטיבה עם הגוף ואם הקריירה. עבור מי שסובל מהפרעות שינה או מרגיש חסר מנוחה בבוקר, יש כמה דרכים שיעזרו לו להירדם ולישון כמו תינוק.

  • הפחיתו את צריכת הקפאין אחר הצהריים. קפאין יכול להישאר במערכת חמש עד שש שעות לאחר צריכתו, לכן מומלץ להגביל את צריכתו לעד שעה ארבע אחר הצהריים.
  • התאמנו יותר ובאופן קבוע. אפילו רק 10 דקות של אימון אירובי, כמו הליכה או רכיבה עלח אופניים, יכולות לשפר דרמטית את איכות שנת הלילה שלכם, בעיקר אם האימון מתבצע על בסיס יומי.
  • אכלו חטיף לילה. מחקרים מראים שלאגוזי מלך, שקדים, דובדבנים וחלב חם יש איכויות שמשכנעות את הגוף שהגיע זמן לישון.

כמובן שהעבודה של משאבי אנוש לא נגמרת בדאגה פרטנית לעובד אלא כוללת בתוכה את מכלול הפעולות הדרושות ל- פיתוח העובדים, והדאגה לפרט. האם בארגונכם מיישמים זאת?

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות