חשיבותן של צוואות

צוואה הוא מסמך שבו אדם כותב לפני מותו, או כשבידו רכוש רב. את הצוואה לא ניתן לשנות או לתקן אחרי פטירתו של האדם בשל הרצון החופשי והזכאות לקבל ולבקש. הצוואה מטרתה לחלק רכוש ונכסים לאנשים הרצויים והחשובים לאדם. חשיבותן של צוואות היא משמעותית מאוד בחייו מפני שזו תקבע למי ואיך תתנהל חלוקת עזבונו בעת מותו.

"חוק הירושה" אומר שאם ולאדם אין צוואה לאחר מותו, החלוקה תתבצע לפי החוק ולא לפי בקשת המנוח שבעצם, לא נכתבה ולא ידועה. בן/בת הזוג, ילדיו וצאצאיו מתחצים חצי חצי ברכוש. אך כל זה בלית ברירה וכשאין צוואה. בשל כך חשיבותן של צוואות הינה חשובה וידועה בתור אחת ההחלטות החשובות בחייו של האדם. לכל אחד ואחת מגיעה הזכות המלאה לקבוע למי השלל והנכסים שלו ינתנו בעת מותו.

השקעה-בנדלן

חשיבות הצוואה נמדדת בכך שכלאדם יש עסק מרוויח, נכס עם הכנסה קבועה, עסקים בארצות אחרות כמו נדל"ן או עסק שופע אחר, יוכל לקבוע למי ימסר כל הרכוש ולמי חושב שיכול להתמודד עם החזקת הרכוש ולהמשיך לנהל את העסקים כמו שצריך ולא להגיע למצב של פשיטת רגל. כשבעסק מצליח יש את עניין השותפות, בצוואה יכול להיות כלול גם העברת בעלות לאדם העובד בשותפות בעסק.  על מנת לנסח צוואה על הצד הטוב ביותר מומלץ להיעזר בעורך דין צוואות בעל נסיון.

כשלאדם המנוח יש משפחה החשובה לו שהוא אוהב ורוצה למסור את חלקו ורכושו להם, הצוואה נותנת לו את האפשרות המלאה לקבוע למי יתן ומה, בצורה בה הוא בוחר ורוצה שהם יקבלו אותו וישמרו עליו. אפשר להסתכל על צוואה בתור מתנות לאנשים הקרובים והאהובים על המנוח ווהיא תגרום רק טוב לאנשים שהיו סביבו ונתנו לו חיים טובים.

ברגע של גירושין, פרידה, מוות של קרוב או כל שינוי שקורה בסביבה הקרובה, הצוואה מאפשרת לשנות את חלוקת הנכס כמובן על ידי האדם עצמו בשל מקרים כאלו. לפעמים גירושין יכולים להיות דבר לא קל ולהיגמר רע, האדם הכותב את הצוואה זכותו לנשל את מי שיבחר ולקבוע לא לתת לו חלק מרכושו.

צוואה מבטיחה שלווה, רוגע ותחושת ביטחון מצד המנוח שכל רצונותיו, החלטותיו והבקשות שיכתוב, יהיה כמילים על סלע ויגיעו לידיים הנכונות לאחר פטירתו. את הצוואה אסור בהחלט לשנות בעזרת גורם חיצוני ואך ורק על ידי האדם הכותב אותה לעצמו. חוק הירושה בעצם מחליט על חלוקת הנכס והרכוש כשלא נכתבה צוואה ובשל כך, חשיבותן של צוואות היא גדולה מאוד ונותנת לאדם "למות בשקט".

למידע נוסף בהקשר של התחום – כדאי לקרוא מדריך הסכם ממון מאת עו"ד אורי גנור באתר iLaw.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות