טיפול בפצעים בגב

 

פצעים בגב או בשמה המקצועי אקנה בגב, היא תופעה שכיחה בקרב מתבגרים וצעירים. תופעה זאת גומרת למבוכה ובושה בקרב המתבגרים והצעירים, אשר צריכים לחשוף את גבם בין אם זה בים או בבריכה. החלפת בגדים עם זיעה, מקלחות תדירות, בגדי כותנה, ותזונה מאוזנת ובריאה ללא עמילנים, שומנים ופחמימות עשויה לעזור לבעיית האקנה בגב.

מעבדת שינה

מהם הגורמים לפצעים בגב ?

אקנה בגב היא דלקת כרונית אשר נגמרת בגלל סתימת זקיק השערה עקב פעילות יתר של בלוטות החלב והשומן. פעילות זאת נגמרת מאכילת מזון שומני, פעילות הורמונאלית בגיל ההתבגרות ומחסור בויטמינים ומינרלים. כמו כן גורמי תורשה וסוג העור, אחראים גם הם להופעת פצעים בגב. הגברים סובלים יותר מפצעים בגב מאשר נשים, מכיוון שההורמונים הפעילים הם הורמונים גבריים במיוחד על שערות הגוף. פצעים אלו אינם נעלמים מעצמם אלא ע"י טיפול קונבנציונלי, הם עלולים להימשך לתקופה ארוכה וגם להסתבך. לרוב הם יופיעו על אזור הגב העליון והתחתון, הכתפיים ולעיתים בזרועות או בעורף. הפצעים צהובים או לבנים, הם מגרדים וכואבים, במיוחד שמגרדים או משפשפים אותם.

טיפולים לפצעים בגב?

על מנת לטפל בבעיית פצעים בגב, נצטרך ללכת לרופא המשפחה ולאבחן את מצב הפצעים בגב. לאחר בירור מצב הפצעים נוכל להתאים שיטות טיפול שונות, ובמצבים חמורים יותר יהיה צורך במשחות ותרופות על מנת לטפל בבעיה. השיטות השונות לטיפול בפצעים בגב כוללים:

שינוי תזונה אשר כולל מאכלים לא שומניים ופחמימות ריקות.

תכשירים קוסמטיים כמו סבון וג'ל, אשר מעודדים את התחדשות תאי העור, טישטוש כתמים ופיגמנטים. תכשירים אלה מבוססים על אבץ, מנתול,רטינול וחומרים שונים לשיפור מראה העור.

טיפולי IPL – טיפולי פוטותרפיים אשר מטפלים בחיידקים מזהים באופן ספיציפי במיוחד נמצאים בפצעי האקנה.

תרופות מרשם- במצבים חמורים ששום שיטה לא עוזרת, יש צורך לקחת תרופות אקנה במרשם, ויש להקפיד על בדיקות דם במהלך הטיפול בהם.

חומרים נוגדי דלקת- חומרים נוגדי דלקת,משחות אנטיביוטיות במקרה שהפצעים מודלקים.

עוד טיפים בתחומי הקוסמטירה ניתן למצוא באתר רק נשים.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות