טיפים לבחירת טבעת אירוסין

טבעת אירוסין היא סמל מיוחד: בעוד שטבעת נישואין מסמלת מחויבות ונצחיות, טבעת האירוסין מסמלת משהו גולמי ואולי גם מרגש יותר: הבטחה. ההבטחה לעתיד משותף, לאהבה, לשמירה על טריות וראשוניות של היחסים. בחירת טבעת אירוסין היא עניין מורכב, כי בדרך כלל רוצים להפתיע את בת הזוג ולכן היא אינה שותפה להחלטה. הנה כמה פרטים ונתונים שיעזרו לכם לעשות את הבחירה הזו בצורה מושכלת.

כללים לבחירת טבעת אירוסין
טבעת האירוסין אינה נדרשת לאישור של הרב ומבחינה הלכתית ה"חוקים" החלים עליה יותר חופשיים ופחות מגבילים. לפיכך מקובל בהחלט לבחור טבעת ייחודית יותר, כולל בשיבוץ אבני חן או בעיצוב אישי. עם זאת, אם אינכם רוצים להסתכן בקנייה נועזת מדי, תמיד מומלץ ללכת על עיצוב קלאסי: טבעות אירוסין מזהב צהוב או טבעות בעיצוב נקי וסימטרי ומשובצות יהלום בודד.

איפה לקנות?
יש שתי אפשרויות עיקריות: קנייה בחנות תכשיטים או פנייה למעצב תכשיטים. בחנות תוכלו למצוא מבחר גדול של טבעות וצוות מיומן, שידע גם לייעץ, להמליץ – ואפילו לשלול במידת הצורך… לעומת זאת פנייה למעצב מתאימה בעיקר לגברים שרוצים להפתיע את אהובתם בעיצוב מיוחד, או שיודעים בדיוק מה הטעם שלה ומה ישמח אותה. תוכלו לפנות למעצב מנוסה שיגבש יחד אתכם עיצוב מתאים וייחודי. זה בדרך כלל יותר יקר מטבעת בחנות – אבל טבעת האירוסין היא מזכרת לשנים רבות.

כמה זה עולה לנו?
יש כמובן טווח נרחב של מחירים, אבל מקובל לקנות טבעת בסכום המשתוווה בערך לשתי משכורות חודשיות. תמיד אפשר להחליט להשקיע יותר, ולחסוך בהתאם במידת הצורך, אבל זכרו שטבעת אירוסין היא רק ההתחלה. אחריה יש לקנות גם טבעות נישואין, ולמעשה – לממן אירוע שלם וחגיגי.

טיפים לבחירה
הנה כמה כללים שגבר ממוצע בדרך כלל לא יודע, אבל הם חשובים בבחירת טבעת:
•    עובי: טבעות עבות בדרך כלל מחמיאות לנשים בעלות אצבעות ארוכות ודקות. לאצבעות קצרות ומלאות תתאים טבעת דקה יותר.
•    צבע: השתדלו להתאים את צבע הטבעת לגוון העור של בת זוגכם. טבעת בהירה לרוב תתאים לבעלות עור כהה, ולהפך – טבעת כהה תחמיא לבעלות עור בהיר.
•    חומר: אמנם הטבעת הקלאסית היא משובצת יהלום, אך כדאי להתחשב בטעמה האישי של האישה שלך. לא כולן אוהבות יהלומים (או עיצוב קלאסי) ויש שיעדיפו טבעת זהב פשוטה, או אפילו טבעת כסף. הצץ בתכשיטים של זוגתך – אם היא אוהבת אבני חן צבעוניות, גם זו אפשרות טובה.

בין אם בחרתם בטבעת בעיצוב קלאסי ובין אם השקעתם בעיצוב ייחודי – יש להניח שהאישה שלצדכם תתרגש מהאקט עצמו יותר מאשר מהטבעת. זה לא אומר שלא צריך להקדיש לקנייה הזו מחשבה, רק כדאי לשמור על פרופורציות: כל החיים לפניכם.

שיהיה במזל טוב!

כתיבת תגובה

תפריט נגישות