טיפים לבחירת ריהוט לחדר הילדים

בחירת רהיטים לילדים אינה דבר של מה בכך, ובמקרים רבים אנחנו המבוגרים נוטים להתעלם מדעתם של מי שהולכים לגור בחדר – הילדים עצמם. אם אתם רוצים שהם יחיו בחדר הילדים שלהם במשך כמה שנים טובות מבלי להתלונן ולקטר עליו, עליכם לתת לפחות משקל כלשהו למה שיש להם לומר בעניין הריהוט בחדר, אפילו שאתם הם אלה שבסופו של דבר תרכשו אותו. שאלו אותם לגבי הצבעים המועדפים עליהם, סגנונות, דגמים וכיוצא באלה, וכך תוכלו בבוא העת לקנות ריהוט שימצא חן בעיניהם.

מקומות אחסון – שטח אחסון נרחב הוא חשוב עבור ילדים בכל גיל, גם לילדים בני 3 וגם לילדים בני 13 (ואפילו לילדים בני 23). עומדות בפניכם שלוש אפשרויות עיקריות ליצירת מקום האחסון הנדרש בחדר הילדים:

שידות – שידת מגרות היא פתרון מצוין לאחסון פריטים קטנים כגון ביגוד, ועבור ילדות מגיל מסוים כדאי אולי לשלב בשידה גם מראה.

ארונות – ארון קיר של שתי דלתות המצויד במדפים הוא חלופה טובה לשידת מגרות, בייחוד אם הוא מיועד לאחסון חפצים וצעצועים, ולא בגדים. גם בארון בגובה מטר וחצי ניתן להכניס חפצים רבים, ולאפשר לילדים בעצמם לבחור איזה משחקים לאחסן באיזה מדף.

ארגזי מצעים – כל ארגז מצעים יכול לשמש בקלות גם כארגז לאחסון צעצועים וחפצים גדולים אחרים, ולא רק -או בכלל לא- מצעים. מרבית ארגזי המצעים הם בגובה של שרפרף או הדום, כך שמלבד מקום אחסון הם גם מוסיפים לחדר מקום ישיבה.

מיטה – מיטה נוחה היא פריט חיוני בכל חדר ילדים. העדיפו מיטה שמגיעה גם היא עם מקום אחסון נוסף בצורת ארגז מצעים, מגרות או ארגזים מתחת למיטה עצמה. השקיעו במזרון איכותי, שיוכל ללוות את הילד כל זמן שישתמש במיטה, ולא כזה שיתבלה תוך שנים ספורות. כמובן, המזרון צריך להיות נפרד מהמיטה עצמה, ולא מזרון "בילט אין".

כיסאות ישיבה – כיסא לא מותאם עלול להוביל מהר מאוד לכאבי גב ולנזקים גופניים לילד. על כן, כשאתם מחפשים כיסאות עבור חדר הילדים, התייעצו עם יועץ ארגונומי, כדי שימליץ לכם על התכונות המדויקות שיועילו לישיבה נכונה של הילד, או הילדים, שלכם, גם אם הם יקרים יותר.

שילוב צבעים – מעבר לצד הפרקטי של הריהוט, חייבים להביא בחשבון גם את הצד האסתטי. מובן מאליו שלא תוכלו לרהט את חדר הילדים במיטה ורודה, ארון ירוק, שולחן צהוב וכיסא כחול, רק כי אלה היו הפריטים המשתלמים או הנוחים ביותר. אם אתם רוצים להשקיע באמת, קחו את הילדים לחנות "עשה זאת בעצמך", תנו להם לבחור צבע מתוך קטלוג הצבעים, וצבעו יחד איתם את הרהיטים בחדר. אם אתם לא יצירתיים עד כדי כך, תוכלו להסתפק בקטלוג הצבעים של חנויות הריהוט והריפוד, ולנסות להתאים מראש את הצבעים לפני שמכניסים את הרהיטים לחדר עצמו.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות