אחת הסכנות הגדולות ביותר, בפרט במדינה כמו ישראל, היא לקיחת טרמפים עם אנשים לא מוכרים. אנחנו מכירים את זה לא מעט מהמציאות הישראלית. צעירים וצעירות עולים לטרמפים ומסכנים בכך את חייהם. אנחנו מכירים את זה גם ממקומות אחרים בעולם, שם אנשים עולים לטרמפים והופכים תוך זמן קצר לנעדרים לכל ימי חייהם.
לשמחתנו אנחנו חיים בתקופה בה יש לא מעט אמצעים שעוזרים לנו לשמור על הבטיחות שלנו, בראש ובראשונה אפליקציות סלולר שונות שמאפשרות לנו גם לתעד היכן אנחנו נמצאים בכל רגע, כך אם חס וחלילה אנחנו עולים על רכב מסוכן יש מי שמזהה זאת ויודע בדיוק היכן אנחנו נמצאים וכיצד ניתן לאתר אותנו.
אך גולת הכותרת האמיתית של אפליקציות ששומרות על ביטחוננו, הן אפליקציות שיתוף שמאפשרות לנו לקחת טרמפים עם אנשים אחרים שמקושרים לאותה אפליקציה ובכך נוצרת קהילה של משתמשים. קהילה בטוחה ונוחה לפי כל אחד יכול לעלות על טרמפ ללא חשש. אפליקציות אלו דומות במהותן לאפליקציות שיתוף אחרות בסלולר ובאינטרנט בכלל. הן הופכות את האינטרנט, שהינו מרכז מידע אינסופי ומרכז שיתוף בין כלל הגולשים, לאמצעי דרכו אפשר ליצור קשר עם אנשים שמחפשים את אותו דבר כמונו ולהיעזר בהם, כמו שהם נעזרים בנו, כל זה מתוך תפיסה שבתוך קהילה שכזו, בה כולם מכירים את כולם, יש הרבה יותר ביטחון ואפשר להיות הרבה יותר רגועים ושלווים ששום דבר מסוכן לא יכול לקרות.
כיצד אפליקציות טרמפים עובדת
הרעיון הוא מאוד בסיסי ופשוט. אנשים נרשמים לאפליקציה עם פרטיהם האמיתיים, למען שמירה על ביטחון המשתמשים מתקיים וידוא של פרטי הגולשים. לאחר מכן, בכל עת שמשתמש מעוניין בטרמפ, הוא בודק מי נמצא באזור שלו ומגיע אל היעד אותו הוא מחפש או קרוב אליו. במידה ויש משתמשים כאלה בסביבה הוא יוצר איתם קשר. בשביל שהוא ידע שאכן יש משתמשים שנמצאים בסביבה ומוכנים לתת לו טרמפ הרי שאותם משתמשים צריכים גם הם לעדכן באפליקציה שהם נמצאים בסביבה ומוכנים לתת טרמפ. כך נוצר מצב שמשתמשים חוברים למשתמשים אחרים ונוצרים טרמפים משותפים.
יש לשים לב לשתי נקודות משמעותיות:
ראשית, בשביל שאפליקציות כאלו יעבדו בצורה טובה, הרי שצריך לפתח קהילה מאוד גדולה של משתמשים. במדינות רבות כבר משתמשים באפליקציות מסוג זה וגם בישראל זה החל לתפוס כחלק מתרבות השיתוף שקיימת ברשת.
שנית, הרעיון הוא שמשתמש מסוים נותן היום טרמפ, מחר הוא יקבל טרמפ ממשתמש אחר. כלומר ליצור מנגנון של קיבוץ בו אחד תומך בשני בכל זמן נתון, ללא הגבלה וששום משתמש לא מנסה לנצל את האפליקציה רק לצורך ניצול החברים. לנקודה זו יש להוסיף, שלמשתמשים יש אפשרות לציין שהם מוכנים לשלם לנהג מחיר נסיעה או להשתתף בדלק. זה מקל על מי שנותן את הטרמפ להחליט האם משתלם לו לנהוג כך או לא.