יובל זיו ופסיפיק הולדינגס על 6 העקורנות החשובים להשקעת נדל"ן בארה"ב

חושבים על השקעה מעבר לים? אתם לא לבד, לאחר ששוק הנדל"ן בארץ נמצא בהאטה וכבר לא מביא את התשואות שהיינו רגילים אליהם בשנים האחרונות, רבים מהמשקיעים החלו לחפש את הנכס הבא שלהם מעבר לים ואף בארה"ב בפרט.

למה דווקא ארה"ב? בגדול המון מסיבות והמרכזית שבהם היא לאחר המשבר הכללי שפקד את המדינה לפני יותר מעשור, וגרם לקריסה כלכלית גם של עסקים וגם בבורסה האמריקנית, וכמו שנאמר "אחרי כל ירידה יש עליה"  בשנים שלאחר הכלכלה משתקמת וצומחת דבר שמורגש היטב בתשואות הנדל"ן.

דבר נוסף וחשוב הוא מגוון האפשריות הגדול, כידוע מדינת ארה"ב משתרעת על פני שטח של כ-10 מיליון קמ"ר ומאכלסת כ-327 מיליון תושבים, לשם השווה בישראל יש כ-9 מיליון תושבים בלבד, מכאן החשבון הוא די פשוט בכל הקשור לכמות הנכסים שאפשר לאתר ולהשקיע, אך לפני שעושים זאת חשוב לעמוד על מספר עקרונות ברזל:

עו"ד יובל זיו מנכ"ל פסיפיק הולדינגס – כך תדעו שאתם בכיוון הנכון

  1. קחו ליווי מקצועי לאורך כל התהליך – בארה"ב לא חייב שתהיה לך אזרחות כדי להשקיע אבל חשוב מאוד להכיר את התהליכים השונים, המיסים וחוקי המדינה. כיום ישנם חברות ועורכי דין שמתמחים בדיוק בענף זה , דוגמה טובה לכך היא חברת פסיפיק הולדינגס שמנוהלת ע"י עורך הדין יובל זיו, ולה משרדים שמייצגים את הלקוחות בארץ ובחו"ל, והסיבה לכך היא צמצום משמעותי של הסיכון, כשלציידך יש צוות שמכיר היטב את השוק, הקרקעות, המיסוי ועוד, תוכל לקבל מידע רחב לפני שתחליט להשקיע.
  2. בדקו את מצב הנכס – אם צריך קחו בעל מקצוע מקומי ובדקו את מצב הנכס הכללי, סוג של "בדק בית" שבו תוכלו לדעת בדיוק על עמידות הנכס, במקרים רבים בדיקה זו מסייעת במשא ומתן על המחיר הסופי, ואף על ויתורים במקרה שאין כדאיות לתקן את הנזקים.
  3. בדקו את התשתיות ברחוב – הבית הוא חשוב אבל חשוב לא פחות גם מה שקורה מסביב, אם יש גישה נוחה מבחינת כבישים ותחבורה ציבורית, אם תשתיות המים, הביוב והחשמל עובדים כמו שצריך, בסה"כ כולנו רוצים להכיר דירה בראש שקט..
  4. בדקו מי הם השכנים – האם הם עובדים באופן מסודר? במה הם עובדים? האם מדובר במשפחות נורמטיביות?. נכון שישנו גבול מסוים ואין אפשרות לגלות הכל, אבל עשו את המקסימום האפשרי.
  5. בדקו את היסטוריית עסקאות הנדל"ן של בתים דומים לשלכם בשכונה – בסופו של דבר כדי לדעת שיש לכם נכס מניב, צריך להסתכל על מגמות לאורך זמן ולהבין האם מדובר באזור מתפתח שיש לו פוטנציאל לצמיחה או לא, בנקודה זו אפשר לקחת לדוגמה את העיר מודיעין שנמצאת בפריפריה ובעשור האחרון מימשו תוכניות של בניה חדשה ונרחבת בעיר מודיעין כולל תשתיות שחיברו את העיר למרכז ותמריצים לקהל משרתי הקבע לבוא לגור, ובתוך שנים אלו אפשר להגיד שמודיעין עשתה את אחד הקפיצות המרשימות בתשואות הנדל"ן.
  6. קנו נכסים פחות משווי השוק – נשמע כמו משימה לא פשוטה? ההפך, כמעט בכל מקום ניתן לאתר נכסים במחיר פחות משווי השוק מסיבות שונות: מוכר שלחוץ למכור, מכס שזקוק לשיפוץ, נכס מכונס נכסים ועוד, עם קצת ידע והתמדה ניתן ואפשרי בהחלט למצוא.
  7. מיסוי ואחזקה – בארה"ב ישנו מיסוי בדומה למקומות רבים בעולם, אך חשוב מאוד להכיר אותם ולקחת בחשבון כחלק מעליות הנכס, כדוגמת מיסוי על הכנסות שוטפות, מס רווח הון, תשלום עבור החזקה וניהול הנכס וכו', בחברת פסיפיק הולדינגס להבדיל מחברות אחרות בתחום, דואגים לעדכן ולנהל עבורכם את הנכסים.

לימודי נדל"ן

במאמר זה עברנו על חלק מהדברים החשובים שיש לדעת, אך ברור שישנם עוד סעיפים ותקנות בדרך להשקעה, חשוב להזכיר שאין השקעות "בטוחות" ובכל השקעה ישנו גם גורם סיכון שאותו ניתן להקטין משמעותית אם עובדים לפי הכללים.

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות