כיצד בוחרים מקצוע לחיים?

רבים מאיתנו עומדים בפני השאלה הנחשקת: מה אעשה כשאהיה גדול? מה עליי ללמוד, היכן אני רוצה לעבוד ומעל לכל- מהן השאיפות המקצועיות והכלכליות שלנו בחיים?

רבים מאיתנו רוצים מאוד לעבוד בעבודה שגם מספקת אותנו מבחינה אישית, יצירתית וכמובן מתגמלת מהצד השני. לא תמיד הדבר אפשרי ורצוי שנהיה ריאליים- בייחוד לאור הגזירות הכלכליות החדשות.

  1. בחרו עבודה שתוכלו להתבטא בה- במידה והנכם אנשים בעלי רצון להישמע, להתקדם, ולהיות יצירתיים עליכם לבחור בעבודה המעודדת רעיונות חדשים, קידום בקריירה ותשוקה לדם חדש וצעיר בחברה. בצורה כזו אתם תוכלו להבטיח לעצמכם שקט מקצועי וביטחון ועם הזמן- תוכלו להתקדם.
  2. בחרו עבודה המתאימה לתחומי הלימודים שלכם- במידה ובחרתם ללמוד, לדוגמא,  לימודי מנהל עסקים– המשיכו באותו קו על מנת לתרום מהידע שלכם ומהמקצועיות. אם החלטתם לשנות את תחום העבודה שלכם, עליכם לקחת בחשבון כי גם השכר ירד בהתאמה. חברות מעדיפות לגייס סטודנטים רבים לתחומים בהם עוסקת החברה על מנת לקצר את תהליכי החפיפה וההדרכה.
  3. בחרו עבודה שאיננה זמנית- נסו והשתדלו לבחור מקום עבודה עם אופק. בדקו  כי לחברה יש משקיעים, שימו לב שהחברה משקיעה בעובדים שלה, בתהליכי הגיוס, כי איננה מפטרת עובדים רבים לאחר זמן קצר. חשוב מאוד לבחור מקום עבודה לאורך זמן. אינכם רוצים למצוא עצמכם שוב מחפשים עבודה ועוברים את התהליך בשנית.
  4. בחרו עבודה המתגמלת אתכם כלכלית- כולנו רוצים לעבוד בעבודת החלומות שלנו. אך לעיתים עבודת החלומות שלנו איננה מתגמלת כפי שאנו צריכים. לעיתים בחירת עבודה מאתגרת יותר, משמעותה עבודה שפחות "מפרגנת לכיס". בדקו על פי טבלאות שכר המצויות באתרי האינטרנט השונים מה השכר שמגיע לכם.
  5. שימו לב כי מגיעות לכם נקודות זכות על תארים אקדמיים. לדוגמא אם עשיתם כבר תואר ראשון במנהל עסקים, בדקו כמה תוספת מגיעה לכם מול הנהלת החשבונות במקום העבודה החדש שלכם.
  6. לימדו והרחיבו אופקים כל הזמן- גם אם עבודתכם נראית לכם שגרתית וקבועה, נסו להרחיב את האופקים המקצועיים שלכם בעזרת קריאת פורומים, בלוגים, הרצאות בתחום. נסו להקים קבוצת תמיכה בתחומכם בחברה שלכם על מנת לשתף ידע מקצועי בין העובדים. בצורה כזו תוכלו להבטיח את התקדמותכם הטכנולוגית והמקצועית כל הזמן שכן בעידן המהיר בו אנו חיים- יש צורך להיות מעודכנים בכל התקדמות שהיא בעולם ההייטק ובכלל.
  7. חישבו על העתיד- גם אם נדמה לכם כי חיי המשפחה וחיי הנישואין רחוקים מכם כרגע, חישבו האם מקום העבודה הנוכחי שלכם יכול לתמוך בהקמת חיי המשפחה שלכם. חישבו האם התנאים מתאימים להורים טריים, האם יש לכם מספיק ימי חופשה או האם מקום העבודה מעודד צמיחה אישית.

לסיכום: בחירת מקום עבודה ומקצוע לחיים הם צעד מאוד חשוב בבניית החיים האישיים שלנו. תנו לעצמכם את הזמן ואת הכבוד לבחור בנוחות על מנת להתמיד לאורך זמן במקום אחד. 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות