כיצד לבחור מתרגם מתאים לתרגום אתרים ואפליקציות?

מדי שנה אנו מבחינים בתופעת הגלובאליזציה החובקת עולם ומשפיעה על כל המדינות. עסקים גדולים וקטנים הבחינו בהזדמנות הנדירה להגדיל את שורת הרווח על-ידי שליחת זרועות למדינות חדשות מעבר לים. עסק שחושב כמה צעדים קדימה, מבין את החשיבות בתרגום האתר או האפליקציה שלו לשפת מדינת היעד ובכך מגביר ומעודד את האינטרקציה החיובית עם הלקוח הפוטנציאלי.

מתרגמים אתר או אפליקציה?

בחירת מתרגם ראוי ומקצועי לפרויקט התרגום, הוא שלב מהותי וקריטי ביותר. רמת התרגום משפיעה ישירות על האינטרקציה עם הלקוח והיכולת שלכם להפוך אותו ללקוח ממיר המבצע רכישה. חברת תרגום טומדס המספקת תרגום מקצועי לכל השפות, ריכזה עבורכם את הנקודות החשובות להן יש לשים לב בעת בחירת מתרגם לתרגום האתר או האפליקציה.

התמחות מקצועית משנית

פרט לידיעת שפת המקור ושפת היעד ברמת שפת אם, המתרגם צריך להיות בעל התמחות בתחום האתר שלכם. יש להבדיל בין מתרגם המומחה לתרגום משפטי לבין מתרגם טכני, שיווקי או פיננסי. התאמת יכולות המתרגם לפרויקט שלכם תניב ניסוח מדוייק יותר של המונחים המקצועיים ותקלע לצרכיו של הלקוח.

הבנה בלוקאליזציה תרבותית

לוקליזאציה משמעותה התאמת התרגום לקהל היעד ע"פ מאפיינים תרבותיים הנהוגים במדינת היעד. לעיתים יש צורך לערוך התאמות קלות בניסוח הטקסט ולשנותו כך שיעורר הזדהות והנעה לפעולה מצד הלקוח. כאשר האתר או האפליקציה שלכם מקנים "תחושה של בית", הנכם בונים רמת אמון וביטחון במוצר שלכם ומקרינים הבנה ברצונות וצרכי המדינה אליה אתם פונים. ללוקאליזיה רמות שונות- החל מביטויים שגורים של קהל היעד, מילים היכולות להתפרש במספר דרכים, בחירת מוצרי דגל ודפים נבחרים לקידום באתר וייעוץ כללי לגבי התנהלות ותרבות קהל היעד שלכם.

יכולת הרמת דגלים אדומים

בעת תרגום אתר או אפליקציה, צריך לזכור שאורך וכמות המילים משתנים בהתאם לשפה. שינויים באורך הטקסט משפיעים על הנראות הויזואלית ובעיקר על לחצני ההפעלה. מתרגם מנוסה ידע לעבוד בתוכנות מיוחדות המאפשרות לו לצפות בתרגום בלייב, להשתמש במילים אחרות במידת הצורך או לחלופין להרים דגל אדום בפני הלקוח כשהטקסט ארוך מדי וגולש מעבר לגבולות שנקבעו ע"י מעצב האתר או האפליקציה.

בכדי לוודא שכל התהליך מתנהל כשורה ובהתאם לדרישותיכם, מומלץ להיעזר בחברת תרגום מקצועית ומנוסה המכירה לעומק את הדרישות בתרגום אתרים ואפליקציות ותעשה עבורכם את העבודה הקשה באופן מושלם.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות