כל מה שצריך לדעת על כאבי ירכיים

על אף ההתקדמות הטכנולוגית המסחררת בתחום הרפואה ב-20 השנים האחרונות, אנשים רבים יתקלו בחייהם בכאבי ירכיים. אז מה הם הגורמים לכאבי ירכיים ומה הן דרכי הטיפול? במאמר זה קיבצנו עבורכם את כל המידע לו תזדקקו.

תסמינים לכאבי ירכיים

ישנם מגוון תסמינים שונים לכאבי ירכיים, ביניהם:

  • צליעה בזמן הליכה וקושי בביצוע תנועה בירך
  • כאבי מפשעה
  • התנפחות של הירך
  • כאבים בזמן השינה
  • תחושת חום בירך

הסיבות להיווצרות כאבי ירכיים

הסיבות הנפוצות ביותר להיווצרות של כאבי ירכיים הן:

  1. שחיקת סחוס במפרק הירך – המבנה של מפרק הירך הוא כמו של מכתש ועלי, והוא כולל את עצם האגן ועצם הירך וביניהם ישנו הסחוס – שכבה דקה וגמישה. הגורמים לשחיקת סחוס במפרק הירך יכולות לנבוע מניוון של המפרק, הופעתה של דלקת מפרקים, או שחיקה הנובעת מתאונה או טראומה משמעותית. שחיקה של מפרק הירך מובילה לכאבים כרוניים ולתנועתיות מוגבלת וכן ירידה משמעותית באיכות החיים.
  2. שברים בירך – ככל שהשנים עוברות העצמות שלנו הופכות לחלשות ושבריריות יותר, ונפילה שבעבר יכולנו להתמודד איתה יכולה להוביל לשבר יגרום לכאבים רבים.
  3. דלקת בגידי הירך – הגידים הם רקמות רכות שתפקידן הוא לחבר בין השרירים לעצמות. דלקת בגידי הירך יכולה להתפתח כתוצאה מפעילות מאומצת והפעלת לחצים על האזור. לרוב הכאבים הם כאבים חדים המופיעים לאחר ביצוע של פעילות מאומצת.
  4. מתח בשריר הירך או בגיד – גם בעיה זו נובעת כתוצאה של פעילות מאומצת והכאבים בירך מופיעים בזמן הליכה או עמידה, ותנועתיות הירך נפגעת גם כן.
  5. נמק העצם – מצב שכזה נוצר כאשר זרימת הדם לירך היא לקויה ורקמת העצם לא מקבלת מספיק חמצן. מקרים כאלו יכולים לקרות בעקבות שבר בירך או פריקה של מפרק הירך והכאבים מורגשים באזור הירך העליונה. כמו כן, ניתן להגיע למצב שכזה גם בעקבות שימוש ממושך ובמינונים גבוהים בתרופות המכילות סטרואידים.
  6. קרע לברום הירך – הלברום הוא סוג של סחוס הנמצא בחלקה החיצוני של מפרק הירך והוא משמש כסוג של אטם השומר על מפרק הירך במקומו. קרע לברום הירך הינה תופעה נפוצה מאוד בקרב ספורטאים.

כאבי ירכיים – אופני טיפול

אופן הטיפול נקבע כמובן לפי סוג הבעיה איתה אתם מתמודדים, ויש צורך להיוועץ באורתופד על מנת לאבחן את הבעיה ולפתור אותה. ניתן לקבל שירות מאורתופד מטעם קופת החולים או להיעזר בשירותיו של אורתופד פרטי. בכל זאת קיבצנו עבורכם מספר אופני טיפול נפוצים לטיפול בכאבי ירכיים:

  • ביצוע של ניתוח להחלפת ירך – טיפול מקובל במקרים של שחיקת סחוס במפרק הירך, ויש לבצע ניתוח זה בהתאם לשיקולים של פגיעה באיכות חייו של המטופל לצד רמת הכאבים והגבלת התנועתיות.
  • טיפולים פיזיותרפיים – יעילים בעבור מגוון רב של כאבים ופגיעות בירך. את הטיפולים הללו יכול לבצע אורתופד פרטי או אורתופד מטעם קופת החולים.
  • טיפול בגלי הלם – גלי הלם יכולים לחדור עד 35 מ"מ מתחת לעור וטיפול בגלי הלם יעיל בעבור בעיות כמו הסתיידות של גידים או דלקת בגידים.
  • דיקור יפני – בדיקור יפני משתמשים במחטים דקות ועדינות יותר בהשוואה לדיקור סיני, והמחטים הן כמעט ולא מורגשות. טיפול בדיקור יפני יעיל כנגד כאב בעצב הירך.
  • עיסוי רפואי – בעיסוי רפואי משתמשים בשמני עיסוי כאשר מעסים את האזור הפגוע. זה הוא טיפול נפוץ לכאבי ירכיים בתחום הרפואה המשלימה.
  • טיפול קרניו סקראל – טיפול פיזיותרפי בו המטפל לא עושה שימוש באביזרים או כלים חיצוניים, אלא בידיו בלבד.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות