להיות בריאים עם ויטמין C

ויטמינים הם דבר אשר לרוב מצוי בתזונה שלנו, אשר מסייע לבריאות גופנו ולתפקודו בצורה תקינה. ישנם לא מעט ויטמינים חשובים המצויים במגוון מזונות ולכן, ישנה חשיבות לצרוך מזונות באופן בריא, מכל אבות המזון. אחד הויטמינים המוכר ביותר, אשר כולנו מכירים, הינו ויטמין C. אף על פי שכולנו מכירים את הויטמין הזה ויודעים שהוא חשוב במקרים של שפעת והצטננויות וגם מסייע בספיגת תרופות מסוימות, לא כולנו מבינים שמלבד היתרונות הללו של הויטמין הזה, הוא מכיל עוד לא מעט יתרונות חשובים ותפקידו ויעילותו משמעותיים הרבה יותר ממה שאנו חושבים, עבור גופנו ובריאותינו.

מהו ויטמין C?

ויטמין C, הינו ויטמין המצוי בלא מעט מאכלים. ניתן למצוא את הויטמין הנ"ל בפירות שונים, בעיקר בפירות הדר וכן בירקות מסוימים. חשוב מאוד לדעת שבכדי לצרוך את הויטמין שבפרי או בירק בצורה המשמעותית ביותר, יש לאכול אותו בצורתו הטבעית והמקורית. פרי או ירק עבר בישול, אידוי, טיגון או כל תהליך כלשהו אחר, מאבדים מהיכולת שלהם להעניק את הויטמין לגוף בצורה האיכותית, המרבית והנספגת ביותר. לויטמין C, ישנם יתרונות רבים וטובים וכדאי להכיר את כל יתרונותיו, בכדי לדעת עד כמה חשוב וכדאי לצרוך אותו במינון הנכון והרלוונטי לגוף.

יתרונותיו של ויטמין C

ויטמין C, מכיל בתוכו נוגדי חמצון אשר ביכולתם לסייע במקרים של מחלות סרטניות על קצב פירוק התאים וכן למנוע מחלות סרטניות. כמו כן, נוגדי החמצון הגבוהים שבו רלוונטיים מאוד עבור נזקי עישון.  בנוסף לכך, הויטמין מגן על כלי הדם. מחסור בויטמין, יכול לגרום לתופעה אשר קרויה "צפדינה"- מחלה אשר גורמת לפגיעה בכלי הדם ולדימומים שונים מהחניכיים או מהאף. , הויטמין מגן על העיניים, מפחית את הסיכון למחלות לב ומגן על העור. אין ספק שויטמין C הינו ויטמין אשר חיוני הן לשמירה מפני מחלות קשות, הן להחלמה ממחלות כגון שפעת והצטננות והן למטרות שמירה על עור גופנו ועל תקינות פעולות האיברים הפנימיים בגוף.

מחסור בויטמין C

מחסור בויטמין C, הינו מצב אשר יכול לגרום לבעיות שונות בגוף. ראשית כל, בהעדר ויטמין סי, ייתכן שתסבול הרבה יותר ממחלות זיהומיות הגובלות בהצטננויות ובשפעת. כמו כן, מחסור בויטמין סי גורם לדימומים שונים מהאף או מהחניכיים, לחץ נפשי מתמשך וזמן הגלדה ארוך של פצעים. בכל מקרה שבו יש תסמין כלשהו אשר יכול להעיד על מחסור בויטמין C, חשוב מאוד להתחיל לצרוך מזונות עשירים בויטמין או תוספי תזונה שונים המכילים את הויטמין הזה.

ויטמיני C המצויים במזון ועוד, רלוונטיים מאוד עבור כל אדם, אך בעיקר עבור אוכלוסייה מעשנת, ילדים, נשים בהריון ולאנשים אשר נוטלים תרופות שונות אשר נספגות טוב יחד עם הויטמין. ויטמין C הוא חיוני וחשוב ולכן כדאי לצרוך מזונות אשר עשירים בו בצורה קבועה.

כתיבת תגובה

תפריט נגישות