להיות רספונסיבי או לא להיות? זאת השאלה! על בניית אתרים רספונסיבים

היום כבר לא נשאלת השאלה- האם מומלץ שהאתר יהיה בעל מאפיין רספונסיבי או לא? בעידן האינטרנט של ימינו ברור לכל העוסקים בדבר וגם לאלה שלא, שחלק מתהליך בניית אתרים הינו הפיכתו של האתר לרספונסיבי.
אתרים רספונסיביים הינם אתרים המעוצבים בצורה המותאמת לרזולוציות המסך השונות (כמו מחשב, מכשירי מובייל ואייפדים). כלומר, כל אחד ממרכיבי העמוד באתר ממוקם ומעוצב על פי המסך ממנו הוא נפתח. כך שמבקרי האתר מקבלים חווית משתמש נוחה מכל מכשיר בו בחרו להיכנס.
האתרים הרספונסיביים נוצרו מתוך הבנה של חברות קידום אתרים על הרגלי צריכת האינטרנט המשתנים. לא עוד גלישה מרכזית מהמחשב הביתי. כיום ידוע שבכדי להגדיל את נפח הכניסות לאתר יש לספק חווית משתמש נוחה מכל מכשיר שבו יבחרו המשתמשים לגלוש.
מה בא קודם הביצה או התרנגולת?

בשלבים הראשונים של "המהפכה הרספונסיבית" התעוררה שאלה לגבי מה יש לעשות קודם. האם לבקש מחברות בניית אתרים לעצב אתר למסך מחשב ואחר כך להתאימו למכשירי המובייל או להפך?
אפשר לומר שעדיין ישנן גישות שונות לאותה שאלה, כיוון שהנתונים המספריים לגבי נפח הכניסות לאתרים ממוביל לעומת מחשב אינן מוחלטות. אלו הגורסים שמירב הכניסות נעשות כיום דרך המוביל יציעו כמובן לעצב ראשית את האתר כך שיתאים עצמו לכל מסך, ולהפך.
כך או כך ישנה הסכמה שבתהליך בניית אתרים צריך לקחת בחשבון את התאמת האתר למכשירים השונים.

 

עיצוב אתר רספונסיבי

בכדי שאתר ישרת את בעליו בצורה האופטימלית ביותר, חשוב לתת מחשבה על הדגשים בתהליך בניית אתרים רספונסיבים. הנה מספר נקודות שעשויות להועיל בתהליך

  • יש לבדוק שאנשי המקצוע, שאיתם אתם עובדים, מסוגלים להתאים את האתר למכשירי המוביל הקיימים כיום בשוק, ולצד זה בעלי ראיה וידע בנוגע למכשירים העתידיים לצאת לשוק. כך שהאתר שלכם יתאים כבר היום לדור הבא של המכשירים (ישנה סבירות שעד שתסיימו את התהליך ייכנס דגם חדשני של מובייל, שיהיו לו מאפיינים שונים מכל מה שהכרנו).
  • בניית אתרים רספונסיביים כוללת התייחסות לכל מרכיבי העמוד. ידוע שהמרכיבים משתנים ביחס לרזולוציית ולגודל המסך. בנוסף לכך, אותם מרכיבים משתנים באופן יחסי גם אחד כלפי השני.
    במסכי המובייל יתקבל לרוב מראה מוארך, כאשר באתר המותאם למחשב המראה המתקבל הוא רוחבי.
  • אם כבר השקעתם באתר רספונסיבי- נצלו זאת.
    השאיפה בבניית אתרים המותאמים למובייל הינה לנצל את הפונקציונליות הרחבה שלהם. כלומר באפיון לאתר מובייל כדאי שהמשתמש יוכל למשל לנצל את פונקציית החיוג המקוצר היישר מהאתר.

 

 

כתיבת תגובה

תפריט נגישות